Nu vänder det..

Hemska Janueri är över. Precis som Stephanie hade läst nån stans så är det årets värsta månad, för dom flesta. Men nu tänker jag sluta blicka tillbaka på allt elände och istället bara se frammåt. Imorgon ska de bli kul för då ska jag med klassen ut i spåret och åka längdskidor. Även fast jag föredrar att åka utför så ser jag verkligen fram emot att få sätta på mig brädorna och sen pölsa på, även fast det är på längden. Kom fram till att jag gillar nog alla vintersporter, slalom, skridskor, längdskidor, snowboard och pulka om de räknas haha. För min del får snön gärna stanna kvar till April om den så vill det, är hur taggad som helst på att ge mig ut och leva lite friluftliv just nu.

Måste jag bli kallad Pluggis om jag säger att jag faktist ser fram emot nationella proven som sätter igång nästa vecka? Tycker att det ska bli ganska spännande. Kommer inte vara som på andra prov där halva klassen stapplar in för sent och sen sitter folk endå och viskar svaren till varandra. Nu är det på riktigt, med tidspress, tystnadsplikt och total koncentration. Känns mer vuxet på nåt sätt, och det gillar jag.
Så jag känne mig inte alls nervös eller det minsta stressad över dom här kommande proven. Ja, om det nu inte vore för att det krockar totalt med...


.. Melodifestivalen! Blir så himla bra när jag får öppna det hela med ett riktigt Schlagerparty på lördag. Längtar som sjutton! Även fast jag kommer vara hur nervös som helst, tänk om inte "Move"  skulle gå vidare! Jag tänker sitta med telefonen redo hela tiden! Vill verkligen att Johan Röhr ska få komma till Globen i år med. Speciellt nu när jag fått veta att han ska köra till Andreas Lundstedt. Så kan pusta ut på den fronten. Det blir ögongodis på scen även i år ;).
Johan RöhrMen så hörde jag ju den hemska nyheten att otroligt fina unga Johan Röhr funderar på att skaffa mustasch!!
 Fast han kom fram till det senast igår så den kan ju inte ha hunnit odlat klart riktigt till på lördag, så jag överlever nog, föresten slog det mig just att han under dom andra mello-åren redan har haft det, syns om man kollar nära. Hoppas han tänker bjuda på lite danssteg den här gången, känns som det var länge sen jag såg honom rocka loss. Låter heter ju trotts allt Move och jag har hört att dom ska ha dansare från Bounce med på scenen. Utklädda till Nunnor om jag fattat rätt. Woah! Ska Johan vara Munk då eller?! Det här ska bli spännande!

Föresten, ni har väl sätt min video på Youtube.com? Om inte, så gör det inget.. det är i alla fall 2000 andra som har gjort he he he..är lite halvstolt över det faktist. Även om jag själv inte var så jätte nöjd med resultatet så har jag fått mycket beröm. Imorrn har jag haft den uppladdad i en vecka och den har haft nästan 3000 visningar, oj så roligt! Men har ni inte sett den så tycker jag ni ska göra det, tryck Här för att kolla.
Har haft lite fundeingar på att för tillfället byta namn till Miss Melodifestival här på bloggen, men eftersom jag inte endast skriver om melodifestvalen så är de nog ingen bra idé.

Imorgon tänker jag i alla fall skriva ett långt inlägg där jag ska tippa om hur det går på lördag. Alltså då innan jag hört låtarna, så det blir en utmaning. Glöm inte att kika in imorgon kväll igen ;-)


Kommentarer
Postat av: Marielle

Öhm va. Fast nationella proven är väl lite speciella. Jag gillade dem förr men nu är de så svåra endel av dem.

2007-02-03 @ 14:41:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0