Nu bär det av till..

skylt..Huvfudstaden. Äntligen! Känns som evigheter sen jag besökte underbara, söta, fina ,sagolika, fantasisk vackra Stockholm! Tror jag helt seriöst är kär i den staden ( - ja vet, jag är kär i mycket..),skulle inte överleva om jag inte fick åka dit lite då och då. Precis som andra behöver mat, behöver jag Stockholm. Det lyser upp min vardag. Det spelar ingen roll hur surt och trist livet kan vara ibland, vet jag att jag snart ska få åka till stockholm, då känns livet lättare. Och när man med bil har tagit sig igenom alla förorter, när man åker på den stora bron och ser alla höghus och stora reklampelare, då svävar jag som på små rosa moln..

Sisst vi åkte dit så blev det vääldigt många rosa moln, för då satt vi nämligen i bilkö i 4 tittar... 4 Timmar för att åka 2.5 kilometer!! Det var inte klokt. Det tog oss alltså totalt 6 timmar från Örebro och in till Stockholm city. Det är en halv dag! Men vi hade tur endå, läste i tidningen dagen efter att folk hade suttit 11 timmar. Läste också att folk helt seriöst hade använt vägarna som toalett. Vi blev som tur var inga vittnen till detta.

Lägger in lite pop-up bilder som jag själv tagit i Stockholm, kanske att någon då förstår min besatthet...

1.  2. 3.   4.

1. Så ser dom fina lägenheterna ut på Östermalm.
2. Den fina parken utanför Stadshuset, underbar utsikt!
3. Båt på väg ut till Fjäderholmarna
4. Utsikten från bron som leder till Djurgården, Strandvägen i centrum.

Vet inte hur jag ska överleva utan att kunna blogga på hela 4 dagar! Får ta med penna och block och anteckna allt jag kommer på, sen får jag ta igen de på Söndag. Vill ju skriva om Melodifestivalen också. Kommer kännas värsta efter,  utan den blekaste aning om vad alla andra tyckt om låtarna.

Så redan här och nu ska jag skriva vad jag tycker och tror.
 Dom här följande hoppas och tror jag faktist kommer gå till Final och  A-C:

Andreas Johnsson
After Dark
Sanna Nielsen
Magnus Uggla

Exakt vem som går vart vet jag inte, men hoppas på att Andreas Johnson och After Dark går direkt till final.
Någon som jag verkligen inte ser fram emot att se är Caroline af Ugglas, asså jag tål inte den tjejen. Tycker bara hon är mycket liksom! Bara för att jag tycker det  nu så skräller hon säkert och går vidare..
Förutom i Göteborg så har typ ingen jag hejat på gått vidare. Kanske borde börja fundera på att påverka lite genom att rösta..
Synd att inte själva finalen är nu medan jag är i sthlm, skulle vara kul att se om det är något annorlunda på stan under dagen med stort D. Och eftersom jag där bara bor några kvarter från Stureplan så kunde man ju kila dit och kolla om det är så långa köer som det ryktas om. Eller varför inte bara se när limosinen kommer körande med vinnaren, vem det nu kan vara..

Jag gör ett riktigt långt inlägg här nu, för att slippa åka iväg med dåligt samvete. Utan nu har ni att roa er ett tag här :) Medan jag är och roar mig i finaste stockholm ( - Någon som har missat att jag gillar den staden?) Den här gången har jag planer på att åter igen ta mig en tur till Globen och ge den en stooor kram! Sen måste jag nog uppdatera garderoben lite, skulle vilja upptäcka lite nya affärer, kanske på Södermalm? Är så himla trött på Drottninggatan. Och plattan är jag inte heller särskilt förtjust i.
Jag kanske får göra en tripp alá "Tiffany HippHipp Persson":



Om klippet inte funkar att se, tryck Här för att kolla.


Nu måste jag gå och packa, får inte glömma att lägga ner citronformagen och silverkulorna. Schlagerlyxen gäller även när man är bortrest ;). Glöm nu inte att kika in igen på Söndag eller Måndag!

- Hej då! Nu ska jag till Stockholm och låtsas att jag går runt i Monopolspelet.

Kommentarer
Postat av: Stephanie

TIFFANY!!!! hon äger så himla mycket!! älska hipp hipp!

2007-02-21 @ 18:55:43
URL: http://strnadova.blogg.se
Postat av: Julia

Åh, I love Tiffany! Så sjukt rolig.

Härlia bilder. Man blir inte alls sugen på sommar. ;)

Ha det så bra i storstaden! Jag var där för två veckor sen och längtar redan tillbaka. ;)

2007-02-21 @ 18:58:40
URL: http://www.jullls.blogg.se
Postat av: Nellie

Seriöst alltså så e ju Göteborg grymmare som stad än Stockholm, dom är ju inte ens trevliga i Stockholm, men här i Göteborg är alla trevliga, nåja dom flesta iaf......

2007-02-24 @ 23:49:41
URL: http://eruanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0