Jessica tippar : Deltävling 1, Jönköping

Det här är alltså bara vad jag tror inte vad jag vill. Håna mig inte om jag har helt fel imorgon nu.

Till Final:

Anna Book
- Sambo sambera.
Även fast jag personligen tycker att den här kvinnan inte är annat är barnslig och löjlig så är hon en av våra mest folkkära artister, och med hennes låt, - som sägs vara en riktig schlagerhit, går hon defenetivt vidare. Att det dessutom är en av Sveriges kändaste textförfattre Thomas G:sson som har skrivit låten, försämrar ju inte direkt hennes chanser.

Tommy Nilsson - Jag tror på människan
Jag vill verkligen inte att han ska gå vidare, tycker bara han ser äcklig ut. Han är också hur folkkär som helst, fast jag inte kan komma på en människa som gillar honom. Anledningen till att han går vidare är pga att han gör en  come-back, nu efter 17 år.  Låten är en ballad och det måste jag erkänna, att är det nåt Tommy Nilsson gör bra, så är de ballader.


Till Andra-chansen:

Andreas Lundstedt - Move
Skulle egentligen velat sätta honom på övre listan, men nånting innom mig säger att Andreas kommer floppa. Inte totalt, till andra-chansen måste han bara komma. Killen är ju skitduktig och låten kan inte vara annat än bra. Att han dessutom har anlitat Sveriges bästa dansare från Bounce kommer göra numret hur maffigt som helst, det som oroar mig är att det blir lite för mycket. Men sexigt kommer det bli, endast snygga personer på scenen. Jag lovar!
 Det ryktas också att Andreas har haft problem med rösten men förhoppningsvis har han återställt sig nu.

Sofia Berntson - Hypnotized
Det här är ett nytt ansikte, och ett sött sådant. Tjejen ser verkligen bra ut, vilket tror jag kan löna sig. Låten är en Disco-schlager och det brukar gå hem. Men jag är endå lite osäker,  scen-numret känns väldigt utmanande och hennes kjol är på tok för kort.
Tror det här numret hänger lite på Körens Back-up faktist.

Utslagna:

Elin Lanto - Money
Det här skulle egentligen och kunna ta sig till andra-chansen eller till och med final, jag vet faktist inte. Tror numret är lite för " bitchigt " för att klara igenom det hela. Det slutar nog på en femteplats.

Uno Svenningsson & Irma Schultzkeller - God morgon
Är nästan helt säker på att det här är ett riktigt sömnpiller. Det blir natti natti till den här låten direkt.

Addis Black Widow - Clubbin
Sägs att sångaren sjunger hur falskt som helst. Och vid tanke på att bandet är helt okänt så blir det nog en sistaplats.

Stefan Andersson & Aleena gibson - Anything but you
Eftersom dom ska ha ljus på scenen så antar jag att det blir en lugn låt. Det har skrivits väldigt lite om det här numret så jag vet inte så mycket. Men vid tanken på vad tjejen ska ha på sig så kommer det nog inte riktigt gå vägen för det här paret.


Det där är alltså vad jag tror, ganska svårtippat än så länge i år. Är väldigt osäker på några stycken där, det är så svårt att gissa innan man har hört låtarna. Vilket jag ska göra ikväll kl 21.00 på radio.


Kommentarer
Postat av: madde

ganska trovärdiga gissningar skulle jag säga

2007-02-03 @ 11:21:14
Postat av: Mika

Men Jessicaaaa... du kan ju inte slänga ut Elin, haha! Men trovärdiga tippningar ja ;) Får se hur det blir...

2007-02-03 @ 14:35:23
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se
Postat av: Marielle

Elin får inte vara utanför. Hon måste till andra chansen eller finalen.

2007-02-03 @ 14:39:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0