Inför Deltävling 2, Göteborg

Eftersom jag hatar att ha fel så tänker jag inte tippa nåt den här gången. Det förstör hela mello-kvällen. Istället för att sitta och  hålla tummarna för dom jag vill ska gå vidare så sitter jag och hoppas på dom jag trott ska gå vidare. Inte kul!
Nu har jag i alla fall lyssnat på morgondagens låtar, och jag måste säga att det här startfältet känns något starkare än det i Jönköping. Den här gången har jag hela tre favoriter:

Marie Lindberg - Trying to recall
Asså jag ÄLSKAR den här låten! Kommer att ha lyssnat sönder den totalt lagom till imorgon kväll. Den är bara sååå fin! Och Marie sjunger jätte bra. Hon låter inte äldre än 25. Bästa delen är när hon sjunger " When you´r sleeping on the couch.." Jag bara ryser, njuter och ler. Heja Marie!

Jimmy Jansson - Amanda
En rapp pch poppig låt som man bara blir glad av. Det är dessvärre bara refrängen man kan sjunga med i, för versen går i typ 190 km/h :P. Men den är i alla fall jätte bra! Jag har alltid gillat Jimmy, hans gunga-låt från 05 går jag fortfarande och nynnar på.
Ska bli jättekul att se den här låten live, särskilt vid tanken på att söta kör- Caroline Jönsson ska få vara typ självaste Amanda...

The Ark - The worrying kind
Lite 60-70:tal som inte alls låter som nåt The ark- aktigt. Men det är bra! Gillar låten stenhårt. Kan inte riktigt motivera varför. Det är bara bra helt  enkelt.

Japp, det där var mina tre favvosar. En låt som jag inte riktigt vet om jag gillar eller inte är nog Regina Lunds " Rainbow star" . Ibland är den skittrist och jätte dålig men så finns det nånting i den som får mig att bara ryckas med. Tror det kommer vara den här jag går och sjunger på resten av nästa veckan. Precis som jag gått och sjungit på Elin Lantos " Money"  den här veckan.
Jessica Anderssons låt tycker jag låter som tusen andra, inget nytt alls. Men den är endå ganska bra på nåt sätt. Fast den kommer nog bli sämre när jag ser framträdandet imorrn. Eftersom jag bara hatar Jessica på scen. Hon står bara där med bena isär och gungar med höfterna. Otroligt dålig scen-hållning. Hoppas hon har skärp till sig med det nu.

Dom tre låtar jag har kvar att skriva nåt om är dom jag gillar minst. Först Cosmo4, som jag gillar jätte mycket egentligen. Tjejerna är verkligen superproffsiga. Men så är det låten " What´s yout name"  jag inte gillar alls. Den sätter sig verkligen inte och det där eviga visslandet i bakrunden gör det inte bättre.
Lustans lakejers " Allt vi en gång trodde på " , där är jag kluven. Tror den kräver sig ett par lyssningar. Helt okej när man bara hör den såhär, men tveksam på om den kommer gå hem på scenen och hos folk som inte hört den förut. Vi får se!
Om Svante Thuresson och Anne-lie Rydé har jag bara en sak att säga, - Gäsp!

Man kan lyssna ( tills imorgon kväll) på låtarna Här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0