Bättre sent än aldrig

Känner mig grymt efter med att blogga om Melodifestivalen del 4 nu. Men vad ska man göra? Igår hade jag ingen ork och absolut ingen tid, och innan så var jag som bekant i Stockholm och där får man klara sig utan både dator och internet och blogg. Höll på att bli tokig efter att jag hört låtarna på radion. Ville veta vad alla andra tyckte. Funderade starkt på att skicka sms till alla mina schlagervänner och höra efter men jag lät bli. Kanske kunde vara bra för mig att för en gångs skull se festivalen med min egna uppfattningen. Det blev inte riktigt så, dagen efter sprang jag genast till en Seven-eleven affär för att läsa vad kvällsposten tyckte. Men vad tyckte jag då?
Jag tror att jag redan innan hade bestämt mig för att jag skulle gilla After Darks låt, efter succén från 2004. Årets låt kom inte i närheten av La dolce vita -nivån men endå älskade jag låten. Satt till en början och bara fnittrade för mig själv, sen i slutet stod jag upp och bara sjöng med! Fast jag sjunger " Na na na tar saken i egna händer, na na na gör som dom på tv gör.." Det var nog också så jag gick och sjöng hela dagen efter med. För att det inte skulle uppstå några missuppfattningar..


Andreas Johnsons låt gillade jag inte alls från början, satt och väntade på en bra refräng hela tiden men tyckte aldrig den kom. Efter att ha hört låten en gång till sen blev den lite bättre och tredje gången satt den. Så nu är det den jag går och nynnar på, även om jag inte kan nånting mer än a little bit..

Blev  ganska nöjd med resultatet till slut, även om jag hade velat After Dark direkt till final så känns det helt lugnt. Har lyssnat ett par gånger på Sarah Dawn Finers "I remember love" och börjat gilla den också. Kände när jag hörde den första gången hur trött jag var på balladerna. Nu är det hela 3 stycken i final och det kommer troligtvis bli en till när Sonya går vidare från AC. Sen får de absolut räcka. Vill ju inte sitta och böla sig igenom hela finalen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0