En film man aldrig glömmer


Jag är egentligen ingeting för sånna här typiska amerikanska filmer där världen håller på att gå under och så kommer USA och räddar alla. Ni vet typ som Day after tomorrow där hela världen fryser till is, eller Independence day då utomjordingar tar över världen. Men de finns faktist en sån film jag gillar, och det är Deep impact. Det jag gillar med den är inte de att världen går under.. utan det är all den värme och kärlek den utstrålar. Det är helt omöjligt att se den utan att gråta floder.
 Det handlar om en tonårskille som heter Leo, och som då spelas av en av mina favoritskådisar Elijah Wood. Han är astronom och en dag så upptäcker han att  en jättekomet är på väg att träffa jorden. Hela världen fasas och ett rymdteam skickas ut i rymden för att stoppa jättekometen. Samtidigt på jorden så lottas en miljon människor ut för att få bo i någons sorts Noas Ark, det bestäms alltså vilka som ska få klara sig och vilka som inte ska. Leos familj har turen med sig och blir utvalda, men till Leos stora förfäran så blir hans bästa vän Sarah och hennes familj inte det. Leo är berädd att göra allt för att dom också ska få följa med, och enda sättet är att göra dom till en del av familjen. Leo kommer då på idén att fria till Sarah, och ja, de är när han gör de dom första tårarna kommer. De är så fint! Så trots att dom knappt är fyllda 16 år så gifter dom sig. Men när dagen för avskedfärd kommer så blir de något fel och Sarah familj får inte följa med, Sarah väljer då också att stanna och Leo åker ensam. Hehe sen ska jag inte avslöja så mycket mer. Men tycker ni ska se den! Hur underbar som helst, tack vare den där kärlekshistorien!

deepimpact03.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0