Alla kan måla utom jag


De är pinsamt, riktigt pinsamt. Och jag förstår inte hur de gick till, när jag gick ut högstadiet hade jag i alla fall VG i bild. Kunde måla minst lika bra som alla andra, om inte bättre. Men nu har något hänt, jag behöver bara ta i en  krita för att det ska bli katastrof. Som när jag skulle måla av Musse pigg för min 2:åriga kusin, då skriker hon " Katt katt!" när jag är klar.. hm, sen gör hon en betydligt bättre bild själv. Eller som i torsdags då historialäraren fick för sig att vi skule måla de sju dödsynderna och jag fick Avundsjuka. Avundsjuka går då under symbolen En grön hund, inte så svårt att måla de kanske? Hehe när jag var  färdig ansåg mina klasskamrater mer att de såg ut som en grön kanin med diarré, kan bero på att jag gjort " hunden" sittande och sen vält omkull en flaska brunfärg över den.


Nej de där med målande är nog inte rikitgt min grej längre, så då är de ju typist att vi under den estetiska origentering just nu tar kursen bild, hade första lektionen idag. Guu va pinsamt! vi skulle måla något så enkelt som en hand, när vi var klara med de så skulle vi gå runt och kolla på varandras bilder. Dom flesta bilder fick väl kommentarer som " snyggt! " och " Bra!". Men när folk såg min fick jag höra saker som " Naww va gulligt", " Varför har den bara 4 fingrar?" och " Är de en 3:åring som gjort denna?"


Kommentarer
Postat av: cattis!

Hihi.

2007-12-19 @ 11:45:55
URL: http://chattis.blogg.se
Postat av: Sanna

Haha! Jag är också helt kass på att måla^^

2007-12-19 @ 19:58:32
URL: http://sannakristinaborjesson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0