Bulgarian shopping

image252
Det blev inte alls lika mycket kläder köpta den här gången som förra. Kanske för att den här gången jag var tvungen att sköta affärerna till stor del själv. Och visst är det läskigt när man går där bland stånden och säljarna kommer ut och fullständigt drar in en i tälten och ska ha på en allt möjligt. Det värsta är ju när man faktist hittar nåt man gillar. Då ska man spela lite teater och låtsas att man inte alls tycker om den särskilt mycket, för att få en bra pris. Bra prutingsfraser kan vara: "But i´m just a poor student.. this is all i have!" eller "I can get a much better price at home! Do you want to sell or not?".
Fast ibland fattar dom inte engelska så då brukar jag spela chockad när dom slår in priset på miniräknaren och sen bara snurra bestämt på huvudet.
Dolce & Gabbana tröjan måste jag gjort ett riktigt bra köp för den fick jag inte ens någon kasse att bära den i haha. Den röda toppen kunde jag kan fått billigare men orkade inte pruta. Var i slutet på veckan och jag hade endå pengar över så. Jag köpte även ett par stora solglasögon ( 72 kr) och ett smycke ( 18 kr) men dom var så himla svåra att ta kort på så får visa det någon annan gång.

Kommentarer
Postat av: Elin

shit vilka priser du fick endå! Blir grymt avundsjuk på den där dolce tröjan. exakt en sån vill ju jag haa! fasen måste jag till bulgarien nu..?

2007-08-16 @ 16:05:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0