Julstämning


candleÄntligen är det  December, och hur underbart är det inte?  Jag sitter här och bara njuuuter av känslan!
Ljustakarna är uppe, adventsstjärnan lyser, pepparkaksdegen är klar och julmusiken strömmar ut ur stereon. Men så finns det ju en liten detalj som saknas... SNÖ?! Jag höll på att få panik igår när dom sa på nyheterna att dom har hittat Kantareller i skogarna! Hur sjukt är det inte? Till och med blommorna håller på att slå ut igen för att dom tror att det är vår! Okej, jag har ingenting emot blommar... men nu vill jag ha snö!  Blir lika besviken varje morgon då jag inte fryser ett dugg när jag går ut i bara vårjacka.
Men om vi skulle bortse från den lilla detaljen så känner man verkligen att julen är här! Stämningen förändras och folk förändras, jag till exempel, har börjat lyssna på Carolas julskiva. Bara det är ju ett mirakel ! Jag har den senaste veckan också gått och förälskat mig i massa Ljus av olika slag, och det passar ju väldigt bra i dom här tiderna då man faktist har andledning att lysa på lite extra. För oj så många söta små vackra ljuslyktor och ljusstakar de finns av alla dess slag! Skulle kunna täcka hela mitt rum fullt, men om vi vill ha huset kvar till Lucia så bör jag nog låta bli. Mitt minne är inte alltid det bästa! De höll ju på att gå riktigt illa då jag glömde stänga av plattången och det stank rök i hela mitt rum när jag vaknade morgonen där på... Tralalala..(A).
Men vänta lite nu... det är ju första december idag.. Julkalendern! Oj, det hade jag totalt glömt bort! Inte för att det brukar vara nå vidare ( har de ju inte varit dom senaste åren..) men är de Jul så ska man kolla!! Jag får kolla reprisen ikväll. Det sägs ju att årets kalender ska vara ganska bra. Men de kommer aldrig bli så bra som det var förr! Jag skulle kunna tjata på hur mycket som helst om gamla julkalendrar men det får bli i nåt annat inlägg, orkar inte skriva mer nu haha!
Tror jag ska gå och provsmaka lite på den där pepparkaksdegen som ligger (o)tryggt i kylskåpet...

Kommentarer
Postat av: JOHANNA

Ååh den där bilden gör bara så man längtar ännu mer till julen :D:D

2006-12-04 @ 16:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0