Back in public ;)

Aaah! jag har hållit på att bli tokig! Det har inte funkat att logga in in här, och när det väl har funkat så har det inte gått att publicera inlägg. Datorn har haft många Nära-döden-upplevelser den här veckan kan jag påstå. Men man blir ju bara så arg när man har suttit hur länge som helst och kämpat ihop till ett inlägg och sen är de helt förgäves!
Aja, nu har jag lugnat ner mig och datorn har blivit förlåten :P Så nu ska vi prata om lite roligare saker.

Först och främst, igår ,den 14:e December, fick jag mitt 1000:e besök här på bloggen! Lite småkul sådär mitt på månadsdagen :D för japp, i exakt en månad har jag bloggat här nu.Tusen besök är iofs inte sådär jätte mycket, men aja, de är ju bara en början och det ökar ju faktist dag för dag! Fick många arga påminnelser  av läsare den här veckan när jag inte skrivit nåt haha. Men jättekul att höra att de finns folk som uppskattar och gläds åt de jag skriver.

Vad har hänt annars den här veckan då?
Ja, i söndags var de då julhandeln som gällde. Och ja...  det här är pinsamt... men personen jag köpte mest julklappar till var nog... mig själv. ..
Men vadå? Det är ju superbra! Då vet jag att de iaf blir rätt och jag slipper skälla ut någon på julafton sen! Jag slog genast in allt jag hade köpt till mig själv när jag kom hem, och jag har redan glömt de! Det är toppen!
 Det blev också en jag-kunde-inte-låta-bli-present :P Dock inte till mig själv, personen kommer fatta när hon öppnar haha!

I Onsdags var de som alla måste lagt märke till, Lucia! Mys mys mys, säger jag bara! Kändes som evigheter sen jag var med i ett Luciatåg och oj va kul de var! Bara känslan av att glida in där i mörkret och få allas blickar riktade åt ens håll var underbart!
Kvällarna den här veckan har jag förgyllt åt eviga dubbel-chatter med Steph och Nellie, för gu va trevligt vi har de! Pratar om allt mellan himmel och jord! Dvs: Jeerk, vädret, Jeerk, matte, Jeerk, skola, jobb och... har jag nämt Jeerk? ;)

Men imorgon gäller de alltså! Äntligen äntligen äntligen!
Det blir Göteborrrrg! Det känns faktist som om jag ska dit för första gången, för jag vet inte om jag vill räkna med den gången jag halvsprang från tågstationen till Liseberg och sen tillbaks, hann ju inte se sådär jätte mycket av själva Göteborg, det enda jag minns är gröna spårvagnar och en vääldigt lång väg.
Var totalt förvirrad under hela resan!
Men nu kan jag däremot känna mig i väldigt trygg, kommer ju ha en äkta Göteborgare vid min sida hela tiden. Ja eller nästan hela tiden iallafall, jag har ju den lilla förmågan att lyckats försvinna titt som tätt när jag absolut inte får göra de! Men det bara blir så, jag tar ett felsteg och vips! Så är jag där jag inte borde vara. Japp Stephanie, nu är du varnad. Men vad har man inte mobiltelefoner till? Det jag oroar mig mest för nu är vädret... blir alldeles förskräckt när jag tittar på nyheterna och dom visar dom otroliga översvämmingar och regnmassor som härjar där nere! Hoppas hoppas hoppas ( varför skriver jag alltid ord 3 gånger?) att det håller i sig imorgon, för inget ska få förstöra den här dan för mig! Inte ens de 3 timmar långa tågresan dit... och åter 3 timmar hem senare.. ( -What?! 6 timmar på tåg? ).

Aja, regn eller inte så är jag ju endå i Sveriges mest besöksvärda stad med den bästaste personen av dom alla, min kompis Stephanie.  Inget kan gå fel!

Kommentarer
Postat av: Issie

Gröna Sårvagnar?Dom är blåa och lite vita.

2006-12-16 @ 17:49:42
Postat av: Steph

Haha jadu din önskan blev uppfylld^^ inte en droppe regn så långt ögat kunde nog;P Det blev tom sol jö. Men gud var kul det var:) kram

2006-12-16 @ 21:17:09
URL: http://strnadova.blogg.se
Postat av: Steph

ehh...vadå nog?
Självklart menade jag "nå"

(är alldeles nyvaken efter en tupplur me tanke på hur mycke vi tissat runt idag;P)

2006-12-16 @ 21:18:28
Postat av: Jessica

Issie: - Men jag sa ju att ja var förvirrad ;P
föresten har jag hört att ni typ har lite halvgröna vagnar nu

Steph: - Heh ja jätte kul, o värsta tur me vädret :D Var också väldigt trött den kvällen!

Kram

2006-12-18 @ 15:53:03
URL: http://missdeardiary.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0