Jag studerar frivilligt

image864

Jag tycker jag är sjukt duktig. I 2 timmar satt jag denna eftermiddag och bara pluggade, skrev färdigt hela 2 skolarbeten! Och efter att jag blivit klar, vet ni vad jag gör då? Jo då fortsätter jag plugga, på eget initiativ, med min danska. Jag ska kunna prata danska flytande till sommaren. Om det så är de sista jag gör. Jag blev just färdig med en halvtimmes kurs, det gick ganska bra faktist. Hade 88 % rätt på slutprovet. När jag säger att jag pluggar danska på egen hand såhär då menar jag verkligen att jag pluggar och lär mig danska. Jag sitter då bara inte o läser danska nyheter och försöker gissa till mig orden. Utan jag tar faktist riktiga kurser, sitter med hörlurar på och kör uttalningskurser och stavkurser.

Kalla mig galen, men jag gillar det. Språk är bland det roligaste som finns!

Kommentarer
Postat av: Marie

jag håller med. språk är kul! jag vill lära mig franska för de flesta fransoser kan inte engelska så bra och så vill jag förbättra min spanska, och så vill jag lära mig arabiska :)

2008-04-05 @ 20:44:09
URL: http://magdansberoende.blogg.se
Postat av: Maria

jag blir imponerad av dig. :) Både som gjorde klart 2 skolarbeten och som lär dig danska, det skulle jag med behöva så sambons familj kunde förstå mig och vice versa.. :)

2008-04-05 @ 21:49:01
URL: http://marialindgren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0