Nu går det inte att skylla på hunden längre..

TinyPic image

Man märker att man lever i en modern värld, när lärarna inte längre vill få in läxorna på löspapper. Seriöst, i min skola och av min svenska lärare får man nästan en utskällning om man kommer och vill lämna in läxan på papper. " men jag har ju sagt att ni ska mejla dom till mig!" säger hon. Då är de bara att ta med sig pappret hem igen och mejla det istället. Anledningen till det här systemet är för att läraren anser att vi bara kommer tappa bort pappret annars. Jag skulle nog hellre föredra det gamla hedliga sättet. Jag stör mig så på att nu när man skickar dom som mejl, asså i Word, då syns dom felstavade orden ( namn och så) med rött streck under. Ser så fult ut. Och så går man miste om känslan när man får skriva ut ett färdigt arbete. Ni vet känslan när man jobbat med en uppsats i flera timmar och så, tillslut, får man trycka printknappen,  höra hur det börjar låta om skrivaren, se pappret långsamt skrivas ut och sen med stolthet i blicken gräppa tag om det fortfarande varma pappersarket och tänka
" jag klarade det.."

Kommentarer
Postat av: Emelie

Tack!
Gillar designen på din blogg!

2007-10-09 @ 22:14:11
URL: http://pancaakes.blogg.se
Postat av: Elisabet

Fast det är ju mer miljövänligt iaf, fast jag fattar vad du menar

2007-10-10 @ 00:18:11
URL: http://stenvreten.blogg.se
Postat av: Olga

Hehe, jag brukade alltid skylla på att mina hundar åt upp/tuggade sönder/slickade bort texten från/kissade ner mina läxor när jag gick skola :p

2007-10-10 @ 13:31:37
URL: http://olgatherussian.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0