Och helt plötsligt är jag 14 år äldre..

I mitt rum för en stund sen, farmor har just upptäckt att jag fortfarande har gosedjur kvar på hyllan.

Farmor: Men Jessica, dom där är de väl dags att göra sig av me snart va?
Jag: Joo.. de har inte blivit av än bara.
Farmor: Nä föresten, de kanske inte är så stor idé, snart har du väl en liten här...
Jag: öh.. va? Jag?..
Farmor: Ja och då kanske han vill ha dom att leka med..
Jag: öh..  Asså jag har faktist inga planer på att..
Farmor: Barnleksaker har ju blivit så dyrt, de kanske inte är så dummt att spara tills..
Jag: Men farmor jag tror faktist inte jag ska ha..
Farmor: Fast de är klart, de kan ju ta några år innan de är dags för dig..

 Men de där är typist farmor, precis som hon antog att jag skulle konfermera mig, så antar hon att jag ska gifta mig, att jag ska skaffa barn och att det ska bli en han. Och hon tror att det ska hända snart, de är fan läskigt!
När hon kommer in i rummet är jag bara en vanlig 16.åring, när hon går ut är jag 30 år, gift och har ett barn som leker med mina gamla gosedjur.


Kommentarer
Postat av: Elin

HAHAHAA jag vill ha din farmor:P Hon verkar skön!

2007-11-18 @ 15:22:05
Postat av: Ebba

;D galet snyggt slut på inlägget. Men lite läskig situation.

2007-11-18 @ 16:00:45
URL: http://bellabrunett.blogg.se
Postat av: Marie

Haha. Gamlingar är härliga! Ibland iaf...

2007-11-18 @ 19:16:46
Postat av: Mister Minister

hahaha va gulligt!!!! :)

2007-11-19 @ 00:02:52
URL: http://misterminister.blogg.se
Postat av: Johanna

hahahaha! gullig farmor

2008-03-16 @ 12:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0