Swing it deutschland!

Jag är riktigt imponerad över vad Tyskland hostat upp inför årets Eurovision song contest i år. Dom har ju verkligen varit urusla med att skicka in bra låtar dom senaste åren, 2005 var absolut den värsta någonsin. Och förra årets country bidrag var inte heller nå vidare. Men i år asså, wow! Jag får riktiga vinstvibbar här. Låten är  bara såå bra! Jag är egentligen inget för sån här jazz och swing musik men det här är helt underbart. Och han sjunger helt.. perfekt! Den verkar lite halvtrist i början men lyssna klart så märker ni hur underbar den är. Jag njuter, jag ler och knäpper häftigt fingrarna i takt me musiken, vilket är konstigt eftersom jag inte lärt mig det än..


Tyska har  aldrig varit så vackert  som nu och det får mig att bli riktigt stolt över mina helt bortkastade 4 års studier av språket. Jag fattar aldrig ett skit när min tyskalärare pratar på lektionerna men av de här förstår jag precis allt. De är så vackert att man tror de är franskt!

På tal om ESC så börjar det ju verkligen närma sig nu, inte mindre en en vecka kvar. Jag kommer därför mycket snart lista upp min topp 10 av favoriterna i år ;) håll utkik!

Kommentarer
Postat av: Marielle

Låten är så bra! Hoppas den placerar sig bra då:)

Håller utkik efter din lista;)

2007-05-05 @ 13:35:44
Postat av: oliviia

näe! usch. jag tycker verkligen att det är ett av dom sämsta bidragen i år! XD hahah men rysslands bidrag o finlands va grymt bra ;)

2007-05-05 @ 18:12:08
Postat av: Mattlan

Är du seriös? Jag gillade förra årets låt mycket mer! Den var jätterolig.

2007-05-05 @ 18:44:10
URL: http://mattlan.blogg.se/
Postat av: Madde

Jag tycker den är jätte bra! man blir glad!

2007-05-05 @ 19:24:42
Postat av: Johanna

Jaa.. du har rätt.. det låter precis som franska! Fintfint :D

2007-05-06 @ 12:01:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0