Otroligt het!

Just nu finns det inget jag vill så mycket, som att gå på Lisebergsteaters uppsättning " Otroligt het". Har velat de sen två månaderna tillbaka. Älskar att gå på olika teatrar eller musikaler. Men det värsta är ju att de ska kosta skjortan varenda gång! Förstår inte att de ska vara så dyrt. Det borde finnas nån sorts rabatt för oss unga studerande. Det skulle kosta mig en tusenlapp att åka ner till Göteborg och se det här.Het
För den här farsen vill jag verkligen gå på. Inte nog med att Sveriges roligaste kvinna Annika Andersson medverkar så är dessutom, enligt mig, Sveriges gulligaste kille Andreas Andersson med också. Andra lysande skådespelartalanger som också är med är tex : Carina Lidbom, Pia Green, Puck Ahlsell och Andreas Ljung. Som pricken över i:t så är det Krister Classon som står för manus och regi. Ni vet, mannen bakom Jäkelskaps-trilogin plus tusen andra skrattframkallande uppsättningar. Så det här kan ju inte heller vara annat än kul!
Handlingen i pjäsen utspelar sig för övrigt på ett hotell. Och det räcker egentligen med att man tar bort  "ligt" ur " Otroligt het" för att räkna ut vad resten kommer handla om ;).

Det ser dessvärre inte ut som att jag kommer kunna ta mig till Göteborg och se det här i vår. Så därför känns det ju lite lugnande att veta att den även kommer spelas i Stockholm till hösten! Då måste jag gå!


På bilden : Pia Green & Andreas Andersson
För fler bilder eller mer info, 2Entertain.


Kommentarer
Postat av: Madde

Kristers pjäser är ju bäst! Jag skrattar mig blå i ansiktet varenda gång:P

2007-02-08 @ 15:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0