Take me away, take me back!

image281Jag har sagt det förut och jag säger det igen, Jag älskar Stockholm!!! Det är med stor sorg i hjärtat jag sätter mig på tåget hem varenda gång. Det känns som jag lämnar kvar en stor del av mig själv där. Den här helgen blev precis som planerat, fylld av shopping! Kom dit ganska sent på fredagkväll så tog tunnelbanan direkt till lägenheten och gick upp och kollade på tv. Sen på lördag blev det upp gandka tidigt för 10 skulle vi vara ute på stan. Jag shoppade som vanligt lika mycket som resten av min familj köper tillsammans på ett år typ.. nej men det blev ganska mycket faktist. Endå åkte jag därifrån och kände att jag missat saker. Sist den dan köpte jag toppen jag har på bilden! Jag kallar den för Örebro-tröjan, eftersom det är bara här jag kommer använda den om ni förstår vad jag menar ;). Köpte på Cubus för 99:-.  Dom hade massor av snygga toppar med grymma tryck där! Köper nog någon mer nån dag. På kvällen gick jag på Sr-konserten i Kunsträdgården. Men kollade bara lite i början på Måns Zelmerlöw och Peter Bögback. Jag filmade även mycket av det som jag tänkte lägga upp på youtube senare och visa här! Sen gick vi i alla fall tillbaks till Östermalm och gick in på en engelsk puben Tudor Arms där och hade middag. Mysigt! Kändes så där extra brittiskt med en engelskman som bartender och massa engelska supportrar som stod och följde the football-game med spänning. Vi var typ enda tjejerna därrinne, men deet gjorde inte mig nåt ;). Imorse tog jag sovmorgon för första gången den här veckan. Var ensam hemma i lägenheten sen så jag gick ut på stan en stund, alldeles själv! Det var hur skönt som helst! Hade med mig mitt rabatt-kort på gina tricot och hade tänkt att handla upp det nu, en gång för alla. Men som vanligt, bara för att jag har med mig det så hittade jag inget! Bara en sjal och ett par strumpbyxor på som båda var på rea. Och jag tänker inte använda mitt rabatt kort på något som endå bara kostar fjuttiga 40 kronor.. Så det fick följa med hem igen. Vid 2 gick jag tillbak till lägenheten igen och tog det lite lught framför tv:n. Sen städade jag lite och packade typ. Klockan 5 åkte jag med tåget hem till Örebro igen. Tänkte berätta allt jag shoppade men kommer nog visa det senare i veckans i Dagens outfit tror jag. Hur som helst ,den här gången blev det : Ett par jeans, en klänning, en kjol, en trekvarts-tröja, en topp, ett par örhängen, en slips, 2 par tights och 2 par sjalar. Det helt otroliga är att jag fick allt detta för under 1000 kronor! Kalla mig shoppingexpert eller vad?! Är riktigt stolt över mina kap, det är endå inget billigt skit jag köpt om ni trodde det. Riktigt fina och användabara saker. Sjalar är något jag verkligen tänkte satsa på den här vintern. Det funkar till nästan allt, över klänningar, koftor och t-shirts. Än så länge har jag 4 stycken men det kommer nog bli fler!

Oj va mycket jag skrev, endå har jag massor mer att berätta och visa! Men det kommer nog imorgon! Har sovmorgon tilll klockan 12  så hinner nog lite då!


Kommentarer
Postat av: Madde

Nämen Jessica! Bögback? :P hahahaha verjar som du haft de bra! häftig tröja! längtar efter att se resten!

2007-08-26 @ 22:04:02
Postat av: Julia

riktigt snygg t-shirt! gillar trycket. skulle passa perfekt att glida runt här i i borlänge. ;)

2007-08-27 @ 21:13:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0