Back to the gloominest :(

Den här gången tänker jag inte börja inlägget med " Japp,"  som jag märkt att jag alltid annars gör :P Nu startar jag med ett Naj! istället. Naj till Örebro som nu officiellt utmärkt sig för att vara Sveriges tråkigaste stad. Eller jag har utmärkt Örebro till det i alla fall.... eftersom jag nu helt ärligt konstatera att både Stockholm och Göteborg är bättre! Kan också stolt säga att jag nu känner till fler gator i Gbg än vad jag gör i örebro :D.

Asså, jag sitter här och funderar på hur jag ska berätta om lördan i Gbg, men de går inge vidare... Vet inte hur jag ska börja! Eller hur jag ska lägga upp det på ett snyggt sätt..hmm... Låt oss säga att:  Det går inte att beskriva med ord.
Annars tyckte jag Stephanie drog en riktigt bra sammanfattning av dagen ( http://strnadova.blogg.se ).
Men det var verkligen jätte kul att få komma ner till "Götet" och träffa bästa vännen. Tiden bara rann iväg och helt plötsligt vart de rusning till stationen. Men vi hann med en hel del iaf. Liseberg var helt underbart, vi gick runt och bara tog de lugnt och jag lyckades hitta ut nästan helt själv :D. 
Bildspelet var verkligen sevärt, jag njöt av varenda minut. Självklart besökte vi också det heliga caféet Evas paley och hann där, -med nöd och näppe-, svepa i oss en kopp varm choklad och beundra den mycket speciella platsen hehehe...
Jag fick också besöka Stephs hem, jobb och skola. Så nu vet jag vart hon håller hus om dagarna :).
Måste också intyga att Göteborg verkligen lever upp till sin titel som Julstaden,  det var verkligen vackert med alla julgranar och flera miljoner lampor och ljus.
Annars så vart det lite fotografering och lek på Universeum, en hel del spårvagnsåkande, och en liten promenad i Johanneberg ( anledning = hemligstämplat ) och Haga julmarknad.
Tyvärr så har jag nog tidernas sämsta digitalkamera och den är absolut sämst i mörker och det var nog när det börjat mörkna som kameran kom upp som mest. Så hade det inte blivit så pinsamt kassa bilder ( pga av den dåliga bildkvaliten, inte motivet asså ) så hade jag nog lagt upp nåt här men nope, de blir inte så idag.

Nämen, se där! Jag lyckades få ihop lite grann i alla fall :D de va inte så svårt som jag trodde.
Ska man dra en slutsats av dagen kan man ju egentligen bara säga en sak, perfekt!
Om det nu inte hade varit så att... ( - okej, här kommer bekännelsen..) jag var så jäkla nervös kvällen innan att jag inte kunde somna för än 3 timmar innan det var dags att gå upp igen. Så det resulterade ju i att jag var hur trött och hängig som helst dan därpå, och kunde därför inte bjuda på all den energi och glädje jag hade velat visat. För glad var jag, hela tiden!

Hur många Kompiskvällar eller vännerträffar jag än lägger ihop, tillsammans är de inte ens värda att jämföras med dom timmar jag hade med dig Stephanie.  Hoppas vi ses igen snart!


Kommentarer
Postat av: Steph

Åhh va underbar du är:) jag känner exakt samma sak. det var underbart att träffa dig igen! löv jah!

2006-12-18 @ 22:50:05
URL: http://strnadova.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0