" You´r The one that i want! "

image88
Imorrn är det femtitalstema som gäller i skolan. Har hållit på att få panik dom senaste dagarna eftersom jag inte haft någonting att ha på mig. Vet inte hur många gånger jag kollat igenom filmen Grease för att få insperation, har  i alla fall inte haft dom rätta kläderna. Vita klockkjolar och små söta prickiga blusar är ingenting jag har hemma. Men i eftermiddag gjorde jag något jag inte trott jag att jag någonsin skulle göra, åkte  i panik efter kläder till en secand-hand affär.  Snacka om lyckat! Det bara kryllade av femtitals-kjolar i alla möjliga färger. Höll på att få riktigt beslutsångest där, fanns så många. Ingen kostade över 50 kronor heller så funderade på att köpa flera. Till slut bestämde jag mig för denna aprikos-färgade veckade midjekjol för 45 kronor. Tänkte först att jag bara skulle använda den imorgon men efter att ha traskat runt i den halva kvällen nu tror jag den kommer användas mer, är super förälskad!
I secand-hand affären slog jag även lös på en matchande sjal för 10 kronor. Har inte riktigt bestämt mig om jag ska knyta den runt midjan, runt halsen eller ha den i håret än. Håret tänker jag för övrigt locka upp i stora lockar och sen kanske knyta en slarvig hästsvans, får se. På fötterna sätter jag på mig ankelstrumpor och rosa ballerina. Sen är jag redo att färdas tillbaks till kära femti-talet! Hoppas jag får göra det flera gånger ;) börjar gilla den här stilen.


Kommentarer
Postat av: oliviia

guud va snyggt ;) skit fint ju!

2007-05-02 @ 23:38:04
Postat av: Stephanie

åhh va kul det verkar:P vill oxå va me. Är det samma sak som förra året, då det va 80-tals tema?

kram

2007-05-03 @ 09:51:22
URL: http://strnadova.blogg.se
Postat av: Jessica

Olivia: Tack :D
Stephanie: hihi de va kul fast kläderna användes bara i en minut, de var inför en fotografering. Alla 9:or i Örebro som slutar nu tar ett gemensamt foto med klassen där dom flesta väljer at klä sig i nåt tema och sen hamnar alla klassfoton i en katalog.
Det du tänker på från förra året var nåt som vi kallar Sune-dagen o då är de mer maskerad, man klär ut sig till vad man vill och jag valde 80:tal då:P

2007-05-03 @ 14:57:08
URL: http://missdeardiary.blogg.se
Postat av: Johanna

ååh det är bara såå fint.. den oranga färgen.. äälskar den! :D

2007-05-06 @ 12:05:59
Postat av: Alexandra

supersnygg kjol!

2007-05-26 @ 19:56:51
URL: http://jagheteralexandraa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0