Charlotte är ingen hjältinna


-Vet ni vad som hade varit kul? Om vi, bara vi, svenska folket hade fått välja våran egen vinnare. Visst låter de som en kul idé till nästa år?

Men jag är jätteglad för att Charlotte vann, verkligen! Jag tycker lite synd om henne också, jag vet inte om jag hade velat vinna om jag vetat att svenska folket ville nåt annat. Jag hade inte kunnat åka till Belgrad och representera mitt land om så hade varit läget. Okej, många ville att Charlotte skulle vinna, men fler ville ju skicka Sanna, så var det bara. Jag tror jag vet varför det blev som det blev, det vara inte bara de att hon hade bättre låt och så. Jag tror de hängde på vad Luuk sa efter att Juryn angett sina röster, han sa nånting om att vill vi ändra ställningen så skulle man ringa och rösta. Ja, vad händer då? Dom som håller på Charlotte, dom ringde väl antagligen inte. Hon låg ju etta, men dom som höll på Sanna, alltså andra halvan av folket  troligen, ringde ju som galningar.

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/melodifestivalen2008/article2061232.ab
http://www.aftonbladet.se/nojesliv/melodifestivalen2008/article2062085.ab

Kommentarer
Postat av: Agilitydream

Vad snackar du om! Svenska folket har ju varit med och röstat hela tiden. Har inte du fattat det?

2008-03-15 @ 22:13:47
URL: http://agilitydream.blogspot.com
Postat av: Anonym

Du har rätt, det blir fel på något sett. Visst att Charlotte var en värdig vinnare! Men var hon den rätta? Bort med juryn tycker jag, låt svenska folket och våra röster bestämma helt!!

2008-03-15 @ 22:24:53
Postat av: Anonym

Visst hade det varit mycket bättre om svenska folket hade fått välja vinnaren istället för att juryns favorit ska representera sverige. Helt galet.
Om dom nu vill ha kvar spänningen med att dela ut massa poäng så att nerverna ska få sig en omgång, varför inte dela upp poängen i olika landskap eller nåt liknande. Mycket, mycket bättre tycker jag!
Förövrigt skulle Sanna Nielsen vunnit!

2008-03-16 @ 12:28:51
Postat av: Papayan

Ops, det var min kommentar. ;)

2008-03-16 @ 12:29:51
URL: http://blogg.passagen.se/papayan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0