Sanningen


Heath Ledger, självmord eller inte?

Under en hel vecka har jag varje halvtimme gått in på Aftonbladets hemsida för att få veta svaret. Blev alldeles skakig i hela kroppen när jag nu såg att det var en artikel om de, och det tog nästan 10 minuter innan jag vågade läsa. Första raden i artikeln lyder "Heath Ledgers död var en olycka". Tack snälla! Jag har blivit ett riktigt stort fan av Heath den senaste tiden, och min största fasa har varit att han dött olycklig! Nu visade de sig inte vara så. Tydligen så har han tagit för många av olika sorts receptbelagda medeciner. Är verkligen jättelättad över att sanningen har kommit ut. Även om jag är glad över att det var en olycka och inte avsikligt kan jag inte låta bli att.. känna mig mig lite besvärad över de. Hur ska jag förklara det här?

-Hade det varit självmord så hade det funnits en anledning till det. Då hade det varit Heath själv som  bestämt att nu var det dags att lämna världen. Han hade antagligen ansett att han hade uträttat det han ville ha uträttat. Men nu blev de inte så,  han dog ofrivilligt, men massor av mer saker att uträtta här i världen. Han var inte klar, det ansåg han säkert inte själv heller!  Det är de som är så sorgligt. Det var en slump att  han dog, en olycka som kunde drabbat vem som helst. Tyvärr drabbade den just Heath.  - Varför just du Heath?! Varför just nu? Det kommer aldrig mer bli detsamma utan dig!


 Jag ska bära min Batman-tröja imorgon, som heder till Heaths sista mästerverk.

Kommentarer
Postat av: HELENASCITY

saknar honom

2008-02-06 @ 17:27:22
URL: http://metrobloggen.se/helenascity
Postat av: Phoenix

Jag har åxå väntat och väntat på att få ett svar på vad som hände men även dom det står att det var en olycka, så är det ju ingen som säkert kan säga att det var så. Vad vet vi om hur Heath kände sig, han kanske tog livet av sig. Man kan nu bara spekulera i vad som hände men ingen kommer någonsin få ett riktigt svar, för den enda som kan ge oss det är tyvärr död, och det är ju Heath själv.
En överdos är ju en överdos vare sig det är medvetet eller inte.
And it's called an overdos cos' you over did it.
Hur som hällst så är han död och kommer förbli det tyvärr. Han kommer bli grymt saknad!
/Phoenix

2008-02-06 @ 18:02:09
Postat av: David

Vad duktig du är på att skriva tjejen! Fint! Jag förstår din poäng i det sista.

2008-02-06 @ 18:03:11
Postat av: åsa

men eftersom han hade tagit en hel del piller, så måste han på nåt sätt fattat att det skulle ta skada på kroppen. och du som knappt visste vem han var när han dog har nu intresserat dig väldigt mycket :P
jag försöker inte klaga, bara så du vet :)
gillar din blogg grymt mycket ska du veta. :)

2008-02-06 @ 19:42:47
URL: http://gnizzel.blogg.se/
Postat av: Jessica

åsa: Jag tyckte också de verkade lite misstänkt att han tog så mycket piller. Men jag tror endå inte på självmord.
Har läst mycket om hans sista tid och så. Sen tror jag på vad tidningarna och vad obduktionen säger.
Jag visste faktist vem han var innan, hade sett honom i flera filmer och tyckt han varit bra. Men jag var dock inte medveten om hans namn först efter hans död. Tack så mycket.

2008-02-06 @ 19:50:04
URL: http://missdeardiary.blogg.se
Postat av: Anonym

Gud, jag håller med dig i allt du skriver ovan. Jag är också ett fan av Heath och blev superledsen när jag fick reda på att han dött. Trodde verkligen inte att han var "typen" som tog livet av sig, så på så sätt känns det skönt att det var en olycka. men endå.... riktigt tråkigt, han kunde ju ha levt just nu.....

2008-02-06 @ 20:19:02
URL: http://jenssans.blogg.se
Postat av: Alexandra

Okey, pm du skulle varit den som dött av olyckan istället då? Ska Heath ledger värderas högre som människa bara då han uttnyttjade sin 15 minutes of fame till fullo? Det är otroligt ogenomtänkt att skriva att du hellere velat att nån annan skulle dött. Eller nej det kanske inte är ogenomtänkt utan bara omoraliskt och känslokallt. jag anser iallfall att alla människor SKA ha lika värde och att även om det är tragiskt att han dogav olyckan så skulle jag fortfarande aldrig skriva att det vore bättre om nån annan råkat ut för det istället...

2008-02-06 @ 22:12:18
Postat av: Jessica

Alexandra: Du missuppfattar mig helt om du tror att jag sitter och skriver att jag önskar att någon annan dött. Det jag menade var mest att det var vid fel tidpunkt. Fast jag vet, har uttryckt mig på helt fel sätt. De jag försöker få fram är de att, de var en olycka. Det kunde ha hänt och det kunde Inte ha hänt, nu
var de otur att det just hände. Inte otur att det just drabbade Heath. Det var de jag menade.

2008-02-07 @ 08:20:26
URL: http://missdeardiary.blogg.se
Postat av: åsa

okej, du verkar ha mer koll än mig :) ha de bra!

2008-02-07 @ 15:58:58
URL: http://gnizzel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0