Recention av låtarna deltävling 4

Niklas Strömstedt - För många ord om kärlek
Låten är helt okej faktist. Men trist,väldig trist, även fast det inte är lugn, så är den otroligt tråkig. Men jag gillar Niklas, han är så rar. Hoppas han i alla fall går till andra chansen.

Calaisa - If I could
 Det här är så trist och lugnt så jag dör!! Jag tar tillbaks det där om att Niklas strömstedt var trist för det var ingenting mot det här. Det är så lugnt att det inte äns är vackert.

Daniel Mitsogiannos - Pame
De här påminner verkligen om Cara mia, jisses asså! Jag gillar den här, fast versen är mycket bättre än refrängen där jag knappt hör vad han sjunger äns. Hoppas det blier ett snyggt shownummer, då kan det funka!

Linda Bentzing - Hur svårt kan det va
Det är linda och det är schlager så det skjuter om det. Kanske är det lite för mycket schlager till och med? Så mycket att det nästan blir dansbandsaktigt. Jag tycker ärligt talat inte låten är särskilt bra, den känns enkel. Det är samma takter hela låten ut. Tror till och med jag skulle kunna spela den här låten på gitarr.

Nordman - I lågornas sken
Jag gillar ju sån här musik, det här är dock inte Nordmans bästa låt. Refrängen låter som en riktig radiohit, versen är lite småseg. Inge good-feeling över den här låten, även fast refrängen svänger är hela låten rätt depremerande.

Sibel - That is where I'll go
Låten är ganska mäktig. Men jag har svårt för Sibels röst, den är fin men jag tycker hon försöker lite för mycket. De känns som hon fortfarande är kvar i Idol och försöker imponera på juryn genom att visa hur höga tonartshöjningar hon kan ta. Det blir för mycket, det är en höjning i nästan varje mening. Det blir torrt.

Fronda - Ingen mår så bra som jag
Jag blir stressad av den här låten. Seriöst, han kan inte stå still en sekund menad han sjunger denna. Kan verkligen se honom framför stå och hoppa på scenen och sjunga " ingen mår som bra som jag..". Dock en ganska så okej låt ändå.

Charlotte Perrelli - Hero
Jag blev inte besviken, det här är bra, riktigt bra. Kanske inte riktigt tillräckligt bra för att skcika till ESC, som endel säger. Den här kommer spelas på radion året ut, det är jag säker på. Det är schlager, med lagom grad. De här är en sån låt alla kan gilla.


Så här hoppas jag det går:

Till final:
Charlotte Perrelli & Daniel Mitsogiannos

Till Andra-chansen:
Niklas Strömstedt & Nordman



Kommentarer
Postat av: Johanna

gudars , melodifestivalen är nog det tråkigaste som finns :) x]

2008-02-29 @ 16:53:20
Postat av: Fellan

Jag hoppas också på Perrelli direkt till final =)Och Fronda litegrann eftersom jag lyssnade jämt på han för nått år sedan.
Ha en trevlig kväll =)

2008-02-29 @ 17:03:20
URL: http://filicia.blogg.se
Postat av: Fellan

Jag hoppas också att Björn Gustavsson ska vara med i "pauserna" för han är riktigt grym den killen! =)

2008-02-29 @ 17:04:19
URL: http://filicia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0