Mycket väsen för ingenting


Bara för att det varit en så vacker dag så har jag inte kunnat släppa tankarna från den här filmen " Much ado about nothing", en av mina favoritfilmer. Den är från 1993 men är i orginal en pjäs av ingen mindre än William Shakespeare, såklart! Otroligt bra film med några av mina absoluta favoritskådespelare: Emma Thompson, Michael Keaton och Kenneth Branagh. Filmen går i lite samma drag som Romeo & Julia, fast i denna är det ännu mer kärlek, och det bästa av allt är att det faktist slutar lyckligt! Men jag ser den mest för att den är så engelsk, med den vackra omgivningen, det vackra språket och alla vackra kläder. Riktig feel-good-film, skönt att jag inte har något att plugga, så jag kan njuta av denna ikväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0