Jag är elak

Det är ingen nyhet att jag är typen som tycker om att jävlas, skrämmas och busa med folk. Hehe, går inte en dag utan att mina vänner råkar ut för nåt spratt. Den värst drabbade är min bästa vän som jag umgås med hela dagarna mest. Hon har oturen att vara närsynt, hon kan alltså inte se vad det står på långt håll utan glasögon. Men ibland glömmer hon glasögonen, och då tar jag alltid tillfället i akt.

Som idag under kören, då hade dom som vanligt hela låttexten uppe på overheader och vi satt ganska långt bak. Min vän som hade glömt gladögonen igen v var då tvungen att fråga mig vilken låt det var. Det var den gotlänska folkvisan uti vår hage men till min kompis viskade jag " De är den här.. om sockerbagaren du vet.." och hon pustade ut och sa " jaha, va bra, den kan jag ju..". Hahaha! Ni kan tänka er va kul det blev sen när hela salen började sjunga en låt och hon en annan. Haha!


Det är inte första gången jag grundlurar henne på grund av hennes handikapp. Vet inte hur många gånger när hon har glömt glasögonen och jag suttit och viskat helt andra saker till henne än vad läraren skriver på tavlan..
Jag vet, jag undrar också varför hon fortsätter vara vän med mig..

Kommentarer
Postat av: Jonna

HAhahahah , va taskigt!

2008-02-08 @ 19:24:03
Postat av: steph

låter något som min kompis skulle göra:P är ju oxå närsynt, men inte så farligt

2008-02-08 @ 19:26:00
URL: http://strnadova.blogg.se
Postat av: Sofia

Hahahahaha.. klockrent XD

2008-02-09 @ 00:25:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0