I köket med Jessica : Schlagerdessert

Under fem års tid har vi inte firat  melodifefestivalen det utan det här, den riktiga schlagerdesserten, rosa chokladmousse. Det skulle inte vara schlager annars! Den här har jag gjort så många gånger att det faktist är en av de få saker jag klarar av i köket. Här är min alldles egna guide till den perfekta desserten till schlagerpartyt:


-Bryt sönder 200 gram vit choklad i en glasbunke.




-Värm i mikron, kör ungefär 30 sekunder och ta ut och rör mellan varje. Annars bränns det, tro mig, jag vet.



-Medan choklad är i mikron vispar man 4 dl grädde.




-Så här ska chokladen se ut när den är klar




-Vispa ihop 4 äggulor i en annan bunke. ( för svårt för mig, pappas händer på bild)




-Tillsätt den smälta chokladen till äggulorna under kraftig rörning.




-Vispa i grädden




-Häll ner några droppar röd karamell färg


 

-Vispa




-Klicka i moussen i små glasskålar.




-Se till att få lika mycket i varje, de blir tjafs annars, lovar, så gott är det!



-Ställ de att stelna i frysen i några timmar.



Fortsättning följer, jag visar snart hur resultatet blev, med dekoration och allt :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh, vad gott det ser ut :) Vilket bra tips på lördagsmys :D

2008-02-16 @ 18:57:02
URL: http://emmzoo.blogg.se
Postat av: Johanna

ååh va gott! :D

2008-02-16 @ 19:01:55
Postat av: Mika

Men Jessica, det ska vara SCHLAGERCERISEROSA färg, inte mesrosa ;) Du skulle sett vår förra veckan, HAHAHHA! Den lyste... HAHA!
Men visst är det huuuur gott som helst!

2008-02-16 @ 19:30:38
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0