Nothing lasts forever

Det bara skakar i fingrarna när jag skriver det här. Kan inte fatta att jag faktiskt gör det. Låg hela natten och försökte komma på ett bra sätt ett skriva det på. Nu vet jag att det finns inget bra sätt att skriva det på. Precis som det inte finns något bra sätt att dra av ett plåster på. Det är bara att göra det helt enkelt. Någon gång måste det ju av. -Jag har bestämt mig nu, jag ska sluta blogga.

Det här är ingen spontan grej jag gör just nu bara för jag är sjuk och deprimerad, det här är faktiskt något jag funderat på väldigt länge. Minns ni den där ofrivilliga bloggpausen som inträffade för ungefär en månad sedan, då blogg.se system slutade fungerade? Det var då jag kom på det, hur skönt jag tyckte det var. Att komma hem från skolan och slippa sätta på datorn det första jag gjorde, jag kände mig fri på något sätt. Det var samma känsla som när en lektion ställs in i skolan, och istället kan man gå ut och sätta sig i parken. Frihet.

Det är både med lättnad och lite vemod jag slutar. Bloggen har gett mig så otroligt mycket, men den har också tagit. Tid främst. Bloggen brukade vara en hobby, nu känns det mer som ett jobb, med den detaljen att jag inte tjänar något på det. Bara det borde vara en anledning till att sluta, jag tycker inte det är roligt längre, det känns som en tvång och inte som en frivillig syssla.
Men det finns så många mer anledningar till att jag slutar. Jag är 17 år nu och måste börja tänka min framtid. Måste börja satsa mer på skolan, jag har blivit otroligt slarvig med pluggandet under senaste tiden. Sen har jag även planer på att ta körkort, skaffa ett jobb och börja träna mera. Tiden räcker inte till.
Det känns även ganska lägligt att sluta just nu också. Nästa vecka ska jag åka bort några dagar så då vet jag att jag ändå kommer förlora hälften av läsarskaran, och när sommaren är här så kommer jag omöjligt kunna hålla blogganden uppdaterande nog för att behålla några läsare över huvudtaget. Och vad är en blogg utan läsare? Ja, då är jag där jag började. I början brydde jag mig inte ett dugg om hur många som läste bloggen, jag skrev för min egen skull. Det gör jag inte längre. Jag har blivit besatt av att ha många läsare. Går jag in en förmiddag på bloggstatistiken och ser att jag knappt haft några läsare, då kan hela dagen kännas förstörd. Det är tragiskt att jag ska drabbas så känslomässigt av anledningen att ha fått för lite uppmärksamhet. Det är  inte likt mig. Jag gillar ju inte äns att ha uppmärksamhet. Eller?

Jag tror att bloggen har förändrat mig, både till det bättre och det sämre. Nu har jag rabblat upp de negativa sakerna med bloggen, egentligen borde jag kanske dra det positiva med. Fast det känns fel. När man gör slut med en person så försöker med ju inte precis hitta det goda i den. Speciellt inte efteråt, då är det försent. Jag skulle bara kunna markera den här texten nu och trycka på radera, och sen skriva ett helt vanligt blogginlägg, det skulle jag faktiskt. Fortsätta som vanligt. Men det ska jag inte, jag ska vara stark, jag ska stå emot! Även fast de gör ont, jag älskar ju att blogga. Det brukade vara bland det roligaste jag visste, men det är det inte längre. Tillslut tröttnar man faktiskt, orken försvinner, fantasin slocknar, tiden rinner iväg. Ingenting varar för evig. Sagan tar slut, här.


PS: Det finns ett Men i historien.. Uppdatering kommer!

Kommentarer
Postat av: Jonna

Skojjar du??

Fan va ledsen jag blir!! du är min favorit!!

Ååååh kommer bli så tomt. Hoppas det där " men" betyder att man iaf får höra mer av dig.

Säger desamma, tack för allt!!

2008-04-24 @ 14:20:06
Postat av: Anonym

jag tycker du gör helt rätt. om något inte känns bra ska man absolut inte göra det. kommer sakna din fina lugg...

2008-04-24 @ 15:37:36
Postat av: Johanna

Nee va typiskt precis när jag hittade hit också :P Nej, men du borde självklart göra det som känns bäst för dig.

Lycka till! och tack! Du skriver verkligen jättebra!

2008-04-24 @ 16:30:19
URL: http://fallingforyou.blogg.se/
Postat av: Lippa

Asså jag lackar jessica, du är den andra bloggen på två dagar som läggs ner!! Å ni är dom bloggarna jag följt längst

2008-04-24 @ 16:50:48
URL: http://www.fiskpinnetankar.blogspot.com
Postat av: Mika

SNYYYYYYYYYYYYYYYYFT!!!!!!

Vad ledsen jag blev nu! :(

Åhh. Jessicaaaa! du kan inte bara göra såhär!



Men det är ditt beslut, absolut.

Vi får väll hoppas på att du gör comeback en vacker dag!



/M

2008-04-24 @ 18:29:18
Postat av: viktoria

vad tråkigt! Jag gillar ditt sätt att skriva och kollar flera ggr om dagen efter en uppdatering.

Hoppas du ångrar dig ;)



2008-04-24 @ 20:36:39
Postat av: Julia

Åh vad tråkigt Jessica! Jag gillar ju verkligen din fina blogg, det vet du. Men oj vad jag känner igen mig i allting du skriver. Den ökade pressen att skriva bra och mycket och få många läsare, det knäcker en tillslut. Det blir inte roligt, och varför ägna massor av tid och energi på något som bara ger en prestationsångest? Nej, då är det lika bra att lägga av. Jag tycker att det var otroligt befriande att sluta blogga även om tomhetskänslan och saknaden var stor. Det var som att förlora en kompis. Bloggen hade varit en så stor det av mitt liv. Dessutom saknade jag kontakten med alla fina läsare. Men men.. Inget varar för evigt och jag tycker att du fattar rätt beslut, även om jag kommer sakna dina söta, påhittiga, smarta och roliga inlägg. Vi hörs! Kramar Julia

2008-04-24 @ 20:40:30
Postat av: Emelie

Jag drömde att du uppdaterade inatt! Haha, men det hade du inte gjort, synd :)

2008-04-26 @ 20:21:36
URL: http://emeliemaria.blogg.se/
Postat av: Anonym

ajdå, det var synd =/ men som sagt, gör det som känns bäst! din blogg va bra iallafall =)

2008-04-28 @ 20:39:15
URL: http://aella.blogg.se/
Postat av: Isabell

Väldigt tråkigt och synd Jessica, men jag förstår dig ändå..Det har alltid varit roligt att läsa och "känna" dig lite så på håll. Men du tar säkert rätt beslut, man får inte fastna i detta, för även om det kan vara kul och trevligt så finns det en annan värld som behöver dig mer än oss..typ ^^



Jag blir nyfiken på det där "men" ^^..När får vi svar? :D

2008-04-28 @ 22:46:46
Postat av: Malin

Vad tråkigt :( tyckte mycket om din blogg

2008-05-02 @ 17:35:25
Postat av: IchO

För dig som är intresserad av mode, budget vs lyx och mycket mer. Du finner allt i en blogg.



+ blondinbellas kommentar om anorexia!







www.IchO.webblogg.se





2008-12-01 @ 20:23:36
URL: http://icho.webblogg.se/
Postat av: Stina

Kolla in filmen om stoppa barn misshandeln på min blogg. HEMSKT =( Mvh Stina

2009-05-13 @ 20:11:52
URL: http://stiiiinas.blogg.se/
Postat av: Julia

hejsan, kolla in min blog är du snäll?

Jag får inte så många läsare nu. Dåligs tider nu:(

2009-08-17 @ 11:12:07
URL: http://lindwalld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0