Bästa någonsin

Så fort jag är klar med pluggandet ikväll ska jag ta och kolla på min favoritfilm. Brukar ha den som en liten belöning när jag varit duktig. Egentligen är de inte en film, utan det är mer som ett serieavsnitt. Det är pilotavsnittet ur Morden i midsommer. " Killings in Badger's drift" som den heter. Jag har sett den säkert 100 gångar, jag ljuger inte då! Den är så bra att det inte går att beskriva. Lite småsnuskigt men ändå, så romantiskt och så smart och helt underbart!


Men det är då en massa mord i den lilla byn Badger's drift. De första mordet är på en gammal dam som precis innan varit ute i skogen. Där i skogen hade hon fått syn på något som chockerade henne, något som också var anledningen till att hon blev mördad. Dom andra som blir mördade blir också de pga av att de sett någon hemligt, mycket hemligt. Ja och nu tänkte jag då avslöja de där hemliga, så ni som tänkt se filmen sluta läs här. Det är alltså ett syskonpar, en tjej och en kille som liksom är ett par (se bilden), ja lovers. Lite romeo & julia över det hela, när någon ser dom tillsammans så måste dom alltså mörda dom. Ja den är sjukt spännande! Men så sorgligt!!!


Kommentarer
Postat av: Johanna

shiet den såg jag häromveckan. helt sjukt smart story egentligen :S

2008-04-21 @ 18:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0