Stilpolisen

image424 image425

Jag skulle aldrig kunna välja kompisar efter utséendet , det gör man ju bara inte. Inte heller väljer man dem efter klädstilen. Jag brukar inte ens tänka så mycket på vad mina kompisar har för kläder på sig. Det är ju helt upp till dom hur dom vill klä sig och inte min sak att lägga mig i. Men det är nästan så det finns en gräns. Jag har nämligen en vän, som.. inte klär sig så bra.  Det är gräsligt. Gick på stan med henne för några dagar sen och ja, ni kan ju tänka er hur det var. Man är inne på H&M som verkligen har hur mycket snyggt som helst och den här vännen lyckas fiska upp alla bottennappen. Sen står hon där och viftar med någon trasa till tröja framför en och säger " Visst var den här snygg??!". Vad gör man då liksom? Jag skulle känna mig jättedum om jag svarade " Näe!" bara sådär. Det är inget annat att göra än att hålla med, medan man inombords bara vill slita tröjan ur händerna på henne. Jag slapp som tur var plågan att se henne köpa något. Själv hittade jag några snygga saker, typ som en skitsnygg senapsgul tröja. Hade kanske köpt den om min vän inte varit framme och utropat " men sån där färg kan man ju inte ha på sig..". Än en gång låtsades jag hålla med medan det jag kände hur det skar inne i mitt modehjärta.
Jag tror inte vi kommer gå på stan så mycket mer tillsammans, haha!
Jag kan förövrigt lova att den här tjejen inte läser min blogg och att hon är en jätte trevlig person. Man ska aldrig dömma boken efter omslaget.

Kommentarer
Postat av: Madde

Åh jag förstår precis faktist! De är ju assvårt, man vil ju inte säga nåt liksom, för att såra.

2007-10-03 @ 16:33:37
Postat av: gabriella

usch va jobbigt. nån i plugget? ;P

2007-10-05 @ 10:11:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0