" Men du kan ju sjunga!"

TinyPic image

Jag är den där typen som alltid står och smygmimar istället för att sjunga i kören. Och den där som inte ens vågar sjunga högt för sig själv i duschen. Så fort de blir på tal om sång så säger jag automatiskt " Men jag kan inte sjunga..". För de vet jag att jag inte kan, har aldrig kunnat och kommer aldrig kunna. Men så ibland sker de ju situvationer då man nästan blir så illa tvungen. Som när man ska berätta om en speciell låt man har hört på radion och kompisarna inte vet vilken man menar. "Men sjöng då" säger dom, och eftersom man gärna vill att dom ska förstå vilken låt de är man menar så har man ju nästan inget val. De var en sån situvation jag hamnade i idag, " Men sjung då!". Så jag sjöng ju,  först lite tyst och sen när jag lite högre när jag kände att de faktist inte kom några falska toner. Men jag trodde hur som helst att det var jätte dåligt  så jag blev lite förvånad när min kompis efteråt bara satt och gapade " Men du kan ju sjunga!! Jag vill höra mer!" sa hon. Jag trodde, och tror fortfarande, att hon skämtade. Men hon var helt estatiskt, bara för jag hela tiden sagt att jag sjunger så dåligt. Egentligen så borde hon ju veta eftersom hon håller på med sång själv och sjunger jättefint. Men nåja, jag kanske inte behöver lägga musikdrömmarna Helt på hyllan i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Elin

Va kul! jag tror inte din kompis lurades!

2007-10-16 @ 21:13:06
Postat av: Mikaela

jag känner precis likadan, som om jag själv skrivit texten. Jag gör samma sak på kören, smygsjunger :P. du sjunger säkert jätte fint o att din kompis inte skämtade ;)

2007-10-17 @ 19:19:40
URL: http://ladolcevitaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0