- Don`t say it, just do it.

image420

Det finns ett ord som jag nästan inte klarar av att höra, eller läsa. För jag tycker det är så extremt fult! Själva fysiska handlingen är det inget fel på, tvärtom jätte mysig. Men ordet, jag tål det inte. Det är verbet Hångla jag syftar på.  Ursäkta men jag tycker det låter jätte slampigt att säga typ " sen hånglade vi.." Låter billigt på nåt vis. Då är den engelska betäckningen mycket bättre, Make out. Det är nästan så jag säger det istället ibland, eftersom det tydligen är nördvarning på att säga Kyssas. Sen finns det ju ordet Strula också men det kan man ju inte använda jämt. Ingen säger väl attt man strular med sin pojkvän precis. Endel säger ju Mysa men det är lite mes-varning på det också, sen kan det uppfattas väldigt fel om man t.ex ska mysa med hunden.
Ett stort misstag av det svenska lexikonet att inte komma på nåt bättre ord för att, kyssas intensivt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hade inte tänkt på det förut, men fan va rätt du har.. det Är inget vackert ord..

2007-10-02 @ 17:50:13
Postat av: gabriella

men att kyssas och hångla är ju itne samma sak, inget av det andra heller. Men håller med, låter ganska äkcligt på någe sätt:P!

2007-10-02 @ 20:37:48
Postat av: elin

håller med till 100 %. Det är inget fint ord!
Jag brukar säga typ " kyssas" även fast jag menar hångla liksom. Och gabriella jag tror jessica vet skillnaden också faktist :P:P.

2007-10-02 @ 21:43:11
Postat av: gabriella

elin:
ja, det tror jag med hon vet :) men påpekade det bara för att om man säger kyssas och menade någe annat så kan de bli lite fel..
hehe
:P

2007-10-05 @ 10:05:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0