Världens svåraste läxa?

TinyPic image

Vi har fått en hemuppgift till musiken på måndag. Vi ska ta med en låt vi gillar och presentera den för klassen. Jag upprepar, EN favoritlåt, en!! Hur sjutton ska de gå till? Jag håller på at bryta ihop här hemma, på grund av beslutsångest! EN låt, liksom, de går inte att välja! Ni som har läst min blogg ett tag, tänk efter, hur många gånger har jag inte skrivit " åh de här är min absoluta favoritlåt!"?  
Rätt många gånger. Och nu ska jag välja ut En! Låten jag lyssnar på mest just nu är ju " leave right now" med Will som jag berättade om nedan. Men den vill jag inte ta med.. känns pinsamt på nåt sätt att ta med en smörsångsarlåt. Har ingen lust at bli mobbad för min musikstil, hade jag inte varit rädd för de hade jag kunnat tagit vilken som helst, typ som nån av dom där gamla ryska hitsen jag lyssnade på ett tag, spelar jag upp en sån för klassen nu skrattar dom ihjäl sig.

Kommentarer
Postat av: Strnadova

jag vet iaf vilken jag hade tagit=P

2007-11-16 @ 20:39:13
URL: http://strnadova.blogg.se
Postat av: Marie

Jag tycker att du ska ta din absoluta favoritlåt. Det spelar ingen roll om den är rysk eller en smörsångarlåt. Om de skrattar åt dig eller eller gör sig löjliga på din bekostnad, är det några vänner att ha då? Om de är dina vänner så accepterar dig för den du är och då spelar det ingen roll vad det är för låt du väljer. Du är värd de bästa av vänner! Jag hade valt en låt som jag älskar och struntat i vad de andra tyckte. Sk*t i dom om dom inte fattar att det är bra! Och förrästen, din musiklärare tycker nog det är spännande om du tar någon rysk låt som du inte förstår riktigt vad den handlar om. Det visar ju på musikens riktiga kraft att trollbinda och att vi inte behöver förstå allt för att tycka om.
Haha. Det här låter som västa moralpredikan :P
Men lycka till och stå på dig!!!
Massa kramar från Marie

2007-11-17 @ 10:43:50
URL: http://magdansberoende.blogg.se
Postat av: Mattlan

nej vad jobbigt. vad har ni för musiklärare egentligen? ta nått som du alltid har gillat.

2007-11-18 @ 09:41:06
URL: http://mattlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0