Musikaldebuten


Vet ni? Idag tog jag mitt första riktiga steg in i musikalvärlden.. eller ja, typ.


Jag har ju musik i 3 timmar varje måndagmorgon nu för tiden, och idag så var teamat musikal. Det fullkomligt lös om mig när vi fick veta detta, var helt salig. Åh äntligen skulle min dröm bli sann, äntligen skulle jag få spela musikal. Vi delades sen in i 3 grupper och sen skulle vi sätta igång. Jag höll ju självklart på att spricka av iver. Skit samma att jag inte kan sjunga, nu vill jag upp på scen! Det slog mig sen att jag kanske hade haft  lite för höga förväntningar.. Kan ju säga att jag var inte lika entusiastisk när jag kröp runt där på knä och sjöng mina repilker, som löd:

- Nej nej nej, ta inte mig, ta den som är efter mig
Ta du mellanbocken, stor o fet o tjocken..

Japp, lilla bocken Bruse de var jag de, Hahaha. Vi hade ställt upp ett par stolar som skulle föreställa en bro och så skulle jag krypa över där, på mitten dök trollet upp och så skulle jag då sjunga de där, med den pipigaste rösten jag hade. De lät väl sådär, men jag gjorde de i alla fall. Musikalen blev faktist ganska bra , för att bara ha fått övat en timme så. Kul var de också.
Wallmans nästa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0