Farmor besök

TinyPic image


Klockan är inte ens 10 och om bara en liten stund kommer de ringa på dörren här hemma. Sen kommer farmor kliva in och säga " hallå hallå i stugan!", precis som vanligt. Sen fortsätter det med " Åh va stor du har blivit Jessica" och jag får en trisslott och en tjugolapp. Då är de bara att bocka och buga. Troligtvis får jag även nån virkad duk eller en låda bestick, att "lägga i brudkistan" som hon säger. Ja min farmor är väldigt gammaldags, jag har inte vågat berätta för henne att jag inte har några planer på att gifta mig. Hon höll ju på  att gå i taket  när jag lät bli att konfermera mig. Jag var ju den första i släkten som bröt den traditionen. Men jag tror hon har förlåtit mig för det nu :P. 

Update: Ne,j jag hade fel, jag fick ingen trisslott, duk eller besticklåda. Jag fick en symaskin. Så nu måste man lära sig sy då..

Kommentarer
Postat av: Johanna

hahahhaha! symaskin XD
aja bara å sätta i gång XP

2007-11-18 @ 12:10:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0