Trevliga Karlavagnen

Det har börjat bli som en vana, att jag varje kväll innan jag somnar, slår på radion och ändrar över till P4 direkt. Det trodde jag aldrig. Jag har alltid total dissat både P3 och P4 för jag har varit övertygad att ingen under 50 lyssnat på dom kanalerna.
Förut om kvällarna brukade jag alltid ligga och lyssna till musik från RixFM eller Mix-Megapol men nu har jag märkt att jag slappnar av mycket bättre till prat. Så numera går jag i min farmors fotspår och slår över till P4:s Karlavagnen varje kväll istället. Det här verkligen supermysigt att lyssna på innan man somnar. Bäst är Onsdag-kvällar då Lisa Syrén sitter i studion, jag älskar hennes röst! Det är nytt samtalsämne varje kväll och sen är det folk som ringer in och säger vad dom tycker och så diskuterar dom det. Oj va gammal jag känner mig, det där lät faktist jätte trist. Men okej, det är ingenting jag skulle sätta på och lyssna på när jag kommer hem från skolan för då har jag tusen andra saker för mig. Men när man ligger där ensam i sin säng och det är alldeles tyst och mörkt i hela huset, då är det ett riktigt lyckopiller! Bra musik spelar dom också. Men det roligaste är nog alla intressanta människor som ringer in från överallt i Sverige. Man får höra många olika åsikter och dialekter. Igår var det en skånsktalande homosexuell HIV-smittat lastbilschaufför som ringde in och pratade, det tyckte jag var kul att lyssna på..
Så har ni svårt för att somna ikväll och klockan är mellan elva och tolv så är det bara ett litet förslag att slå på radion och lyssna på just Karlavagnen.
Eller också är ni unga så länge ni kan genom att låta bli. :P För min del är det nog redan försent och det  fattas väl bara att jag ska börja lösa Melodikrysset och titta på Antikrundan också..

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag lyssnade faktist lite på det igår, då var temat ungdomar och alkohol. Ganska intressant faktist :)

2007-03-16 @ 15:12:55
Postat av: Emma

jag brukar lyssna på p3 det är en väldigt bra kanal ibland har så blandad musik mycket rock (A) men hm radio är tne riktigt min grej... skivor ska det vara med musik jag äälskar :P haha

2007-03-16 @ 18:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0