Seriösa melodifestivalen

Jag kom på en sak när jag kollade på Let´s Dance i fredags. Som alla vet så har ju Lasse Brandeby hållt sig kvar ovanligt länge. Varför? Det är ju inte för att han har talang liksom, det är ju bara folk som vill förstöra ett bra program som ringer och röstar. För man ska väl egentligen rösta på den som är bäst? Det var likadant med Peppe Eng förra året, han kunde ju ingenting med lyckades endå vara kvar jätte länge. Så länge så att dom som förtjänar att vara kvar åker ut i stället.
Det är inte bara i Let´s Dance det här har inträffat. Någon som minns falsksjungande Stina från Idol 2004? Hur sjutton kunde hon komma 5:a?! Eller Jens från 2005? Han kom ju typ 4:a. Man undrar ju vad det är för folk som röstar på sånna här icke-talanger. Är det deras farmor som lägger ner en hel förmögenhet varje vecka eller är det bara folk som vill förstöra eller röstar efter deras utséende?
Det är så skönt att man slipper det här i Melodifestivalen. Tänk er till exempel att Addis Black Widow hade gått vidare direkt till final. Att folk som bara vill förstöra skulle rösta vidare dom sämsta bidragen. Men det här händer inte i vårat mest älskade tv-program. Vi tar det mer på allvar. Vi röstar med hjärna, känsla och framför allt, hjärta ♥.


Kommentarer
Postat av: Mandy

för att vara extra störig och petig måste jag bara säga att det var Lorén som kom fyra 2004, och Jens kom fyra 2005 eftersom Sibel kom trea :)

2007-03-18 @ 13:06:57
URL: http://lovesound.blogg.se
Postat av: Jessica

Du har rätt! Jag ändrade det ;) tack!

2007-03-18 @ 13:33:41
URL: http://missdeardiary.blogg.se
Postat av: Felicia

Jag tror att de beror på deras personligheter. Lasse Brandeby är faktiskt en av Sveriges goaste gubbar och Idol-Stina var så pigg, alert och rolig liksom. Att Lasse Brandeby var med så länge i programmet vad bara kul tycker jag, det förgyller det lite när folk bjuder på sin talanglöshet och osmidiga danssteg. Tänk om alla program skulle bestå av extrema talanger? Skulle inte det vara tråkigt?

2007-03-18 @ 21:54:36
Postat av: Mika

Jessica, du är utmanad! Titta i min blogg (:

2007-03-19 @ 17:11:23
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se
Postat av: Jessica

Felicia: - Ja, det stämmer. Och att det händer i TV4 är väl ganska okej, dom är ju mer för underhållning. Men min stora skräck är fortfarande att det skulle inträffa Melodifestivalen. Då skulle det inte vara kul, utan skandal!

Mika: - Hah jag såg de! Tyvärr är jag så feg att jag inte antar utmaning. Lyckades inte komma på hela 6 saker tyvärr.. inte som jag vill avslöja iaf haha

2007-03-19 @ 20:26:55
URL: http://missdeardiary.blogg.se
Postat av: Mika

Men komigen nu Jessi ;) Jag erkännde ju att jag tappat min Nalle i toalettstolen (och han sover fortfarande i min säng varje natt) ;)

2007-03-22 @ 17:57:18
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0