Grattis syster

Då var det dags igen, mars, och halva Sverige firar födelsedag. Bara under den här helgen fyller min lillasyster, min farfar och min kompis år. Det blir väldigt mycket tårta och väldigt lite tid till pluggande. Och då ska vi inte tala om veckan som kommer därpå.
Men idag är det alltså systerysters tur. Kan inte fatta att hon redan fyller 13! Så gammal var ju jag förra veckan känns det som. Tiden går så fort! Ena stunden är hon den där lilla störande ungen som vill att jag ska vara med och leka med gosedjuren och så helt plötsligt har hon blivit tonåring som blonderar håret, smäller i dörrar och spenderar evigheter i telefon. Nu kan hon heller inte hålla fingrarna borta från mitt smink eller min plattång längre. Men värst av allt är ju att ungen håller på att bli längre än mig också! Det är ju rena skammen att vara kortare än sitt småsyskon. Enda fördelen med att hon växer ikapp mig är ju att man kan lånbyta kläder av varandra. Fast det spricker ju i att vi har helt olika klädstil förstårs. Kan ärligt talat inte komma på någonting jag har gemensamt med min syster.

  • Hon är djurälskare, jag vet inte vad som är fram och bak på en ko.
  • Hon vill spendera sin framtid i ett hus långt ute på landet,  jag drömmer om en etta i centrala storstan.
  • Jag har koll på saker för ett helt år frammåt, hon vet inte vad det är för dag imorgon.
  • Hon springer på stan flera gånger i veckan, jag ( örebro-hatare) har inte varit där på 2 månader.
  • Jag rabblar upp gatorna i London som rinnande vatten, hon har just lärt sig vad gatan vi bor på heter.
  • Hennes rum är lika rent som en hotellsvit, mitt rum som en soptipp.
  • Hon klär sig i Converse och mönstrad anorak, jag föredrar läderstövlar och skinnkappa.
  • Hon umgås med killarna i sin klass, själv måste jag byta stad för att träffa på någon jag anser god nog.
  • Jag är tidspessimist, hon är tidsoptimist.
  • Jag är brunett, hon är blondin.

Ni förstår vad jag menar. Fast vi kan endå vara lika på det sättet att vi tänker lika. Eller hon tänker på det sättet jag gjorde när jag var så gammal. Men eftersom jag nu kallar henne tankspridd och dum i huvudet  är det något jag aldrig skulle erkänna.


Kommentarer
Postat av: Stephanie

jag förstår dig:P speciellt när det handlar om när syrran är längre än en själv, min 3 år yngre syrra har växt om mig med flera cm.

2007-03-17 @ 20:10:10
URL: http://strnadova.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0