Blogg-frågor

Har haft så dåligt med fantasi för att skriva nåt dom senaste dagarna, så för att kolla om det här med bloggandet är nåt för mig så snodde jag ännu en lista från Julia.


Hur kom det sig att du började blogga? Varför alltså? Kände att jag behövde nånstans att skriva av mig lite grann. Det verkade ganska kul också.

Det här med blogg var ju sommarens fluga. När upptäckte du fenomenet blogg?
Det var förra våren då jag av misstag råkade snubbla in på Julias blogg, fattade inte ens att de var en blogg då :P

Vad handlar din blogg egentligen om?

Allt möjligt! lite om mig och mina tankar. Vad jag tycker om saker. Har ju inte kommit så långt men tänkte skriva lite om Melodifestivalen när det drar igång.


Vad vill du uppnå med ditt bloggande?

Oj de har jag inte tänkt på, men vill ju ha så många läsare som möjligt och att folk ska hålla med om mina åsikter.


Tröttnar du aldrig på att blogga? Prestationsångest?
Haha ibland har jag verkligen tänkt " Shit vad ska jag skriva? jag kommer aldrig komma på nåt, jag lägger av!" Men det har ordnat sig iaf, det tar nog ett bra tag innan jag tröttnar.

Känner du att du har ett ansvar gentemot dina läsare att skriva bra?
hm fattar inte riktigt den frågan men ja, de tror ja väl..

Kan man skriva vad som helst i en blogg?

Nej, man ska inte skriva taskiga saker om andra personer. Inte heller ge ut någons fullständiga namn utan att personen i fråga vet om det.

Vad skriver du inte om i bloggen och varför?
Privata saker som kärlek och relationer brukar jag undvika. Brukar heller inte skriva om skola eller familjen, känns inte som det intresserar någon annan.


Läser du andras bloggar? Om ja varför och vilka? Om nej, varför inte?
Ja, jag läser Julias och Stephanies främst, sen några som jag inte vet namnet på, brukar kolla runt lite bara. Sen läser jag endel kändare modebloggar eller schlagerbloggar.


Vilka är dina läsare?

Hmm jag vet inte så noga, men har märkt att jag iaf har ett 20:tal personer som följer bloggen varje dag. Men det är nog mycket chattkompisar, kanske några IRL-vänner också, och så folk jag inte känner.

Vilka vill du ska läsa din blogg respektive inte läsa?
haha jag bryr mig inte så mycket :P men det vore ju lite kul om någon kändis hittade hit ( stor chans?), vill inte att min familj ska läsa.


Vilka reaktioner har du fått på din blogg?
Jag får en hel del beröm faktist. =)

Hur länge kommer du att fortsätta blogga?
Kommer nog fortsätta hela våren iaf, till sommaren gör jag nog ett uppehåll eftersom jag inte använder datorer nåt då. SEn till hösten frå vi se vad som händer.

Hur kommer du att se tillbaka på din blogg i framtiden?
öh, de vet jag inte.. förhoppningsvis har jag gjort en hel del andra saker jag se tillbaka på också.

Hur kommer du att spara dina blogginlägg för framtiden?
Jag kommer inte radera nåt iaf.

Vad har bloggen gett dig?

Lite glädje, stolthet och ångest.


Kommentarer
Postat av: Marielle

kul lista

2007-01-05 @ 19:44:39
Postat av: Mika

Skojsig lista, ser framemot ditt bloggande under Melodifestivalen (:

2007-01-06 @ 19:00:36
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0