Mello-frågor

Extra många läsare här idag, då måste jag ju bara kosta på mig ett inlägg till. Den här listan tog jag från Julia.

Namn: Jessica
Ålder: 15
Bor: Örebro - varför ska alltid den frågan vara med?!
Fem favoritlåtar:
Imorgon är en annan dag
-Christer Björkman
Miss Decibell - Wizex
Det blir alltid värre frammåt natten - Björn Skifs
Temple of Love - BWO
Judy min vän - Tommy Körberg
Favoritartister: Andreas Johnson, BWO, Linda Bengtzing, Magnus Carlsson, Körarna ;)
Första minnet: Minns inte om det var 1998 eller 99 men jag skulle iaf för första gången se melodifestivalen, hade ingen aning om vad det var. och det första jag får se är Nanne Grönvall med avundsjuk. Tror ni jag fick mardrömmar eller vad?
Största minnet: När Charlotte Perelli ( då Nilsson) vann hela alltet 1999. Jag fattade inte riktigt vad hon vann, men jag förstod att det var stort.
Antal finaler/delfinaler på plats: 1, än så länge.
Mest underskattad låt: Move, med Andreas Lundstedt igår.
Mest överskattad låt: Här stannar jag kvar, med Sandra Dahlberg 2004.
Bästa vinnaren: Lena Philipsson 2004. Hon förtjänade det verkligen.
Värsta vinnaren: Carola, eftersom hon redan tagit ut segern i förskott. Men jag tackar henne endå, som skötte sig så bra i Aten.
Tre favoritår: 2004,2005,2006. Haha minns inget tidigare.
Sämsta året: 2007 än så länge. 2002 gillade jag inte heller för det var så rörigt.
Låt jag skäms för att jag gillar: Linda Bengtzings låtar..
Låt alla gillar utom jag: Svarar samma som Julia här, Håll om mig, med Nanne Grönvall.
Så laddar man bäst för en final: Man lyssnar igenom låtarna ett par gånger, läser alla bilagor och tidningar och bloggar och.. ja allt som man kan läsa om melodifestivalen.
Så ser man bäst en final: Antingen direkt på plats förstårs, eller också bara hemma i soffan med någon/några man tycker om.

Inför Årets Melodifestival

Fem favoritartister i år: Andreas Lundstedt, Andreas Johnson, Magnus Carlsson, After Dark, Måns Zelmerlöfv.
Störst förhoppning: Andreas Johnson har nog alla förhoppningar på, men jag tycker det ska bli jätte spännande att se vad After Dark hostar upp.
Minst förhoppning: Jag tänker inte så.
Förmodad bästa delfinal: Den 3:e helt klart.
Skrällvarning: Ingen aning, kanske Marie Lindberg?
Vem vinner tillslut? Andreas Johnson om man tänker på succén från förra året. Men annars tycker jag det är Magnus Carlssons tur.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0