This or that

image54image53
Stan/landet, går det? När jag blir äldre vill jag antingen bo i en liten trång etta mitt i centrala Stockholm. Eller också vill jag bo långt ute på landet, i ett gult hus precis vid vattnet, kanske i Skåne eller Stockholms skärgård. Aldrig att jag skulle vilja bo i en förort, eller som nu, en småstad. Nej, landet eller storstan ska det vara. Det bästa vore ju om man kunde bo i stan på vintern, och sen flytta ut på landet på sommarn. Även om jag brukar kalla mig " En storstads-tjej fast i en småstad" så hör jag på sätt och vis endå hemma på landet. Jag är ju liksom uppvuxen där. Har ju varenda sommar i 15 år spenderat min tid långt borta från all civilisation. Utan dator och utan telefon. Men jag älskar att ha det så på sommaren, att inte behöva gå upp i ottan för att hinna sminka sig och välja ut kläder. Att inte behöva känna doften av asfalt på flera veckor och aldrig behöva vakna till att bilarna utanför tutar för att komma ur bilkön.
Men på vintern, då vill jag genast ha allt det där, och mer! Då vill jag se människor hela dagarna, då vill jag höra telefonen ringa hela tiden och ständigt vara upptagen med tusen saker. Så synd att chansen att få både och, är väldigt liten. Men jag tänker i alla fall fortsätta drömma mig bort.. ibland till min lilla etta, ibland till det stora gula huset..


Kommentarer
Postat av: kim

sommrig den ena bilden såg ut :P

2007-04-05 @ 16:25:13
URL: http://kimj.blogg.se
Postat av: Johanna

Jag håller helt med dej! Jag känner precis samma sak =) Knepigt det där ^^

2007-04-05 @ 19:30:38
URL: http://summerglow.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0