Shopoholicen gör en " Cheap monday"

Billiga måndag ja, det kan man säga. För guess what?! Jag ska till Ullared ! Lycka lycka lycka! Har tjatat i flera månader nu. För det är ju inte direkt något " bara" att åka dit och shoppa. Inte nog med att vi där gör av me 5000 varje gång. Det är över 30 mils bilresa dit. Vi åker därför redan nu på förmiddagen, så tar vi det lugnt dit ner. Passa på att upptäcka Sverige lite grann på vägen. Kanske stannar vid Gränna och köper på oss ett lager polkagrisar :). Men till kvällen är vi förhoppningsvis framme vid Ullareds camping där en stuga väntar på oss. Känns lite halvkonstigt att man ska campa på våren. Men jag får se de som en liten mini-semester.
I alla fall, på måndag-morgon gäller det att vara uppe tidigt för klockan 8:a slår dom upp portarna till varuhuset och då ska jag vara där! Det är så skönt att vi därför åker dit dan innan. Hade fått gått upp typ 3 på morgonen om vi åkt hemifrån och dit på samma dag.
Jag är nog mer varuhus-typen än springa-runt-på-stan-typen. Det är inte min grej liksom. Är lite mer praktist av mig som vill ha allt på ett och samma ställe. Och så är det mycket roligare när man är flera eftersom det alltid finns nåt för alla. Annan anledning till att jag gillar Ullared så mycket är ju självklart för priserna, jag älskar att fynda! Köper hellre mycket för bra priser än lite för höga priser.

Så här ser min lilla inköpslista ut inför resan :

  • Jeans, stuprör
  • Shorts, svarta
  • Leggins, vita
  • Hängslen
  • Cowboyskjorta
  • Örhängen
  • Vårjackor
  • Strumpor
  • Bikini

Plus massa andra kläder och annat jag hittar till bra priser.


Fast det är ju inte alltid att man hittar något, ibland kan jag ha riktigt otur och inte hitta nåt. Inte särskilt kul när man har åkt så långt och sen kommer hem tomhänt.
Men tycker endå att alla som inte varit i Ullared, ska åka dit! Det är värt det. Tänkte visa lite siffror här så förstår ni hur populärt  och bra det är:

- 3.7 personer besöker varuhuset varje år.

- På bara en dag sålde varuhuset varor för 20 miljoner kronor.

- 2000 ton godis säljs i varuhuset på ett år.

- 12 miljoner strumpor kommer varje år därifrån.

- Varuhuset har 2000 avgiftsfria parkeringplatser.

- 40 miljoner bullar gräddas och säljs där på ett år.

- Dom har 4200 kundvagnar att låna ut.

Det allra bästa är nog att var 15:e minut kommer en ny lastbil med nya varusaker till varuhuset. Så man hinner knappt blinka förren halva klädavdelningen plötsligt har bytts ut. Så hittar man ingenting första gången så är de bara att gå tillbaks efter en stund så lär det definitivt finnas nånting då. Och eftersom jag är där en hel dag borde jag känna mig lugn. Nackdelen kan dock vara att dom små storlekarna, dvs S och XS går åt först, så det gäller att vara snabb. Annars är det ju bara att be någon i personalen gå ut på lagret och hämta i rätt storlek.

Jag kommer hem igen imorgon kväll men det kan bli sent så är tveksam till om det kommer bli något bloggande då. Men jag är tillbaks på Tisdag och kommer då förhoppningsvis visa upp mina kap!
See Ya!

- Oj! Jag höll på att glömma! Jag kommer ha livekamera på mig under hela resan och den är direktuppkopplad till denna hemsida. Tryck på förljande länk för att komma dit och därmed följa mig under hela dan : Live-Camera

Bilder och info från Gekås.se

Kommentarer
Postat av: Elin

Om du träffar han som är med på minibilden där... Hälsa från mig ^.^

2007-04-01 @ 10:16:00
Postat av: Johanna

Kan du inte handla lite åt mig också=P Ha det kul och fynda massor=D

2007-04-01 @ 10:43:34
URL: http://lazerlove.blogg.se
Postat av: Stephanie

oj jäklar vad mycket godis o bullar de här 3.7 människorna äter;););)

2007-04-01 @ 11:38:46
URL: http://strnadova.blogg.se
Postat av: Oroligheter

Tack för dina söta ord på min blogg. Lycka till på Ullared, det är ett fenomen för sig! =)

2007-04-01 @ 12:16:47
URL: http://www.oroligheter.blogg.se
Postat av: Tesan

Gu så roligt, har aldrig varit där men det verkar ju som en upplevelse verkligen... Hihi! Lycka till

2007-04-01 @ 12:56:31
URL: http://tesans.webblogg.se
Postat av: Lovisa

Ohh, avundsjuk till 1000!!!
Nu ska ja tjata lite på mamma så vi kanske kan åka dit!!:D

2007-04-01 @ 14:09:46
URL: http://drops.blogg.se
Postat av: Mandy

Neej, va roligt! Jag hittade världens snyggaste tröja där förra sommaren!

2007-04-01 @ 15:18:49
URL: http://lovesound.blogg.se
Postat av: Marielle

Vad kul:)Va rätt längesen jag va där men det är ett härligt ställe. En hel dag=)

2007-04-01 @ 18:45:07
Postat av: Crazypill

har varit där med mammi och mormor ngr gånger =)

2007-04-01 @ 19:26:39
URL: http://crazypill.blogg.se
Postat av: Sara

Hahah jag gick på den!

2007-04-02 @ 21:31:36
Postat av: Josefine

Eller hur är det kul att bara gå runt i flera timmar och titta, men det blir lätt jobbigt när det är mkt folk och trängsel:P

2008-02-27 @ 23:52:32
URL: http://www.jossejosefine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0