Semesterplaner

Det  här hör  till en av de hårfina skillnaderna mellan mig och min syster. När hon vill ha nåt, då tjatar hon, när det är nåt jag vill åt, använder jag mig av listig övertalning. Just nu är det en charterresa till Bulgarien som står på spel. För säkerhets skull håller jag syster utanför det här. Jag har lyckats övertyga mina föräldrar förut, och jag ska göra det igen! Det är tack vare mig vi har kommit till Turkiet, Ullared och Stockholm gånger 10. Jag är redan fullt inställd på att komma iväg på den här resan också. Har redan räknat ut datum, tider och alla utgifter. Allt är klart. Det är alltså bara mina föräldras bekräftelse som fattas. Jag gör faktist framsteg på den fronten, har gått från " -Nej!! " till " Vi får prata om det..", så det är ju bra. Tänker inte ge upp! Kör med andra knep som att  visa alla gamla utlandsfoton för att locka. Vill inte bryta den fina tradetionen att åka utomlands minst en gång per år. Jag ska lyckas i år med!

Det är just det här hotellet och det här stället jag vill åka till också. Hade riktigt tur när jag hittade de. Precis på rätt ställe, i rätt storlek och i rätt prisklass. Brukar vilja åka till 4-stjärniga hotell med stora poolområden, havsutsikt, nära till centrum och exotiskt landsskap. Det här hotellet hadet allt! Det är helt perfekt. Så bra att det ligger i Bulgarien också för jag tycker som mycket om det landet. Var där för några år sen och de var absolut bästa semestern, visste redan då att jag skulle tillbaks. Och nu är jag nästan på väg ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0