Barbie-wanna-be

" I´m a barbie girl in a barbie wooorld! " Det kan ha varit den första engelska meningen jag lärde mig, och det gäller nog inte bara mig. Varenda liten tjej gick ju och sjöng på den för.. ja, 10 år sen nu. Aqua och Barbie Girl hör till en av Danmarks stoltheter och jag tror inte någon nånsin glömmer den hiten. Utan att vilja erkänna det så älskar man den. Det såg jag bevis på när jag och min klass anhöll ett disco för ett år sen och vi satte på skoj på den låten. Varenda unge var uppe på dansgolvet, riktigt roligt att se!
Jag var ett riktigt stort fan av Aqua när jag var mindre och har kvar både skivor, afficher, idolkort och till och med någon gammal dokumentär med dom. Dom var verkligen mina första idoler. För hur gärna ville jag inte vara Lene med det där vackra barbiehåret i det rosa huset och hur kär var jag inte i otroligt charmige René alias Ken.


Sjöng med nu!
( Inte för att jag tror du behöver de, men okej, här kommer texten)

I'm a Barbie girl in the Barbie world
Life in plastic, it's fantastic
You can brush my hair, undress me everywhere
Imagination, life is your creation

Come on, Barbie, let's go party

I'm a Barbie girl ...

I'm a blonde single girl in the fantasy world
Dress me up, take your time, I'm your dollie
You're my doll, rock and roll, feel the glamour and pain
Kiss me here, touch me there, hanky-panky

You can touch, you can play
You can say I'm always yours, oooh whoa


I'm a Barbie girl ..

Come on, Barbie, let's go party, ha ha ha, yeah
Come on, Barbie, let's go party, oooh, oooh
Come on, Barbie, let's go party, ha ha ha, yeah
Come on, Barbie, let's go party, oooh, oooh

Make me walk, make me talk, do whatever you please
I can act like a star, I can beg on my knees
Come jump in, be my friend, let us do it again
Hit the town, fool around, let's go party

You can touch, you can play
You can say I'm always yours
You can touch, you can play
You can say I'm always yours

Come on, Barbie, let's go party, ha ha ha, yeah
Come on, Barbie, let's go party, oooh, oooh
Come on, Barbie, let's go party, ha ha ha, yeah
Come on, Barbie, let's go party, oooh, oooh

I'm a Barbie girl .. :II

Come on, Barbie, let's go party, ha ha ha, yeah
Come on, Barbie, let's go party, oooh, oooh
Come on, Barbie, let's go party, ha ha ha, yeah
Come on, Barbie, let's go party, oooh, oooh

Kommentarer
Postat av: Jennifer

omg! De var ett kärt återseénde! Hur mycket älskade jag inte den låten!? shiit

2007-04-21 @ 10:27:17
Postat av: AnnaMira

Haha, bra låt! Jo det gula linnet finns i många fler färger o kostar bara 169 kr, värsta bra!

2007-04-21 @ 10:36:41
URL: http://www.annamira.blogg.se
Postat av: Mandy

ahhh, läskigt. Jag å mina kompisar pratade om den där låten/videon igår! Länge sen man hörde den :)

2007-04-21 @ 12:16:54
URL: http://lovesound.blogg.se
Postat av: Malena

Ja den kommer alltid att vara en favorit.
Den är ju superjobbig men ändå alldeles underbar :)

KRam M

2007-04-21 @ 16:52:02
URL: http://malenasplace.blogg.se/
Postat av: Julia

Haha, vilken nostalgi! Påminner mig om lågstadiedisco och Voxpop. ;)

2007-04-22 @ 00:03:59
URL: http://www.jullls.blogg.se
Postat av: Julia

Du Jessica, nu har vi filmat Alla Tiders MF med ljud, så logga n på MSN så får du den. :)

2007-04-22 @ 16:11:13
URL: http://www.jullls.blogg.se
Postat av: oliviia

hahaha :P jag har den låten på min ipod XD

2007-04-22 @ 17:48:16
Postat av: Emma

haha min favorit låt när jag var mindre!

2007-04-28 @ 12:00:29
URL: http://emmisjohansson.blogg.se
Postat av: Mattlan

Var typ min första mening också. Älskade låten i ettan tvåan!

2007-05-04 @ 19:42:38
URL: http://mattlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0