After-shop

image42

Då var man hemma igen. Kom på det att på två dygn har jag spenderat cirka 10 timmar i bilen. Fy sjutton! Men det var faktist värt dom där 5 timmarna till Ullared och 5 timmarna ifrån. Och varenda minut där var guld värd!
Vi kom dit vid 18.00 i söndags kväll och fick våran stuga direkt. Mysig men liten! Hann knappt kliva ur bilen på campingen förrän det osade grillat så det stod härliga till. Jag trodde nästan för ögonblicket att det var sommar och började genast ta av mig jackan. Sen såg jag på termometern att det inte var mer än 7 grader ute..
Vid halv 9 nästan morgon var vi i själva varuhuset. Det var lagon med folk tyckte jag. Eller det var mycket folk. Fast något annat hade inte kännts som Ullared. Varje dag där är som en dag på mellandagsrean på H&M. Folk bara sliter i kläderna. Det gäller verkligen att ha tur. Det gick sådär för mig. Hade riktigt otur med storlekarna. Synd att det snyggaste alltid bara ska finnas i L och XL. Hittade ett par jättefina svarta shorts och jag var där säkert hundra gången men aldrig fanns dom i min storlek. Tillslut frågade jag en som jobbade där och hon sa att det skulle komma in nästa vecka, toppen! Det var likadant med dom vita legginsarna jag trånade så efter. Fast av dom kom det faktist in nya hela tiden men eftersom jag inte var ensam om att vilja ha dom i storlek S så hann jag aldrig rycka åt mig ett par. Jag hittade faktist en vårjacka. Kanske inte riktigt en sådan jag tänkte mig men den får duga så länge. Bästa köpet blev nog dom 2 klänningarna jag hittade, båda för under 100-lappen. Den röd-svarta blev jag så förtjust i att jag funderade på att köpa den i flera färger. Hade gått förbi den säkert 1000 gånger eftersom jag som alla andra trodde att det var en t-shirt men tillslut tog jag me den till provhytten och se där! det var en klänning och den satt som smäck. Så synd att man bara får ta med 7 plagg in i provhytterna. Dom borde haft en gräns på 15 eller nåt.. Jag fick ju springa som en jojo ut och in där eftersom jag provar allting i olika storlekar också. Tror jag ägnade sammamlagt 3 timmar på klädavdelningen, sen kanske 1 timme på heminredning, en halv timme på elektronik och någon timme på sjönhet och vård. Det enda jag fick med mig därifrån var ett nagellack och några hårspännen.Glömde totalt bort att kolla på både smink och smycken, lite typist eftersom jag får dom för över halva priset där jämfört med hemma.
Vid halv fyra igår började vi i alla fall resan hemmåt och lät Andreas Johnsons nyinköpa skiva gå på högvarv längs landsvägen. Jag och syster roade oss förövrigt med att blåsa tuggummibubblor så stora som möjligt, hon vann hela tiden. Det enda jag fick var ömma käkar och kladdig haka.

Vid halv 9 var man hemma i gamla tråkiga Örebro igen. Det blir bara dystrare och dystrare att komma " hem" hit efter varje resa. Nästa gång kommer jag nog falla ner död innan jag ens klivit ur bilen. Och nu måste jag väl ta mig upp på stan och betala dom där 129 spänn för ett par leggins jag kunde fått för 49! Jag måste tillbaks i sommar igen!

Kommentarer
Postat av: Mads

Bra rubrik! After-sun, after-skii, after-shop :P. Den där klänningen ser ut att vara jätte gullig! Vill också till Ullared!!!

2007-04-03 @ 14:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0