Melodifestivalen 2007

Japp, då är de snart dags igen! Årets trevligaste och mest spännande högtid närmar sig! Melodifestivalen! Imorse 9.30 avslöjades 28 av dom 32 artiserna som ska tävla i nästa års festival. Dom 4 som är kvar kallas för er som inte visste det för Jokrar och kommer avslöjas senare. Jag läste nyss igenom listan och jag skäms när jag säger att , jag känner inte igen hälften av dom :S. Men superkul med lite nya ansikten! Ska också bli riktigt kul att återse gamla artister som  After Dark, Sanna Nielsen, Regina Lund, Magnus Carlsson, Anna Book och Andreas Lundstedt. Den sistnämnde kommer nog vara den jag håller som mest på, vissa har nog redan listat ut varför haha! Det är ju nämligen världens underbaraste Johan Röhr som har skrivit låten Move som Andreas ska sjunga. Så den låten kan ju inte vara annat än bra! Ta bara låten " Godmorgon världen " som Jimmy Jansson debuterade med för några år sen. Hur bra är inte den t.ex?
 Just det! Det är min Johans verk de :D. Så rösta nu på Move som tävlar i Jönköping den 3:e Februari.
Ja, vad har vi mer för artister med då? Har ju några debutanter i melodifestival-sammanhang också, till exempel Elin Lanto, Casmo4 och Måns Zelmerlöw. Ska bli riktigt spännande att se vad dom har att erbjuda!
Men jag tror hur som helst att det kommer bli en toppen festival nästa år! Nedan följer en lista på vilka artsiter som tävlar var och när och med vilken låt.


3 februari 2007 – Jönköping
kl 20.00-21.30 i SVT1

Anything But You – Stefan Andersson & Aleena Gibson
Clubbin – Addis Black Widow
Hypnotized – Sofia Berntson
Jag tror på människan – Tommy Nilsson
Money – Elin Lanto
Move – Andreas Lundstedt
Samba sambero – Anna Book


10 februari 2007 – Göteborg
kl 20.00-21.30 i SVT1

Allt vi en gång trodde på – Lustans Lakejer
Amanda – Jimmy Jansson
Första gången – Svante Thuresson & Anne-Lie Rydé
Kom – Jessica Andersson
Rainbow Star – Regina Lund
Trying To Recall – Marie Lindberg
What’s Your Name – Cosmo4


17 februari 2007 – Örnsköldsvik
kl 20.00-21.30 i SVT1

Cara mia – Måns Zelmerlöw
Drop Dead – MissMatch
För att du finns – Sonja Aldén
I mina drömma – Mani armani taha – Sheida
Jag måste kyssa dig – Nanne Grönvall
Live Forever – Magnus Carlsson
The Arrival – The Attic feat. Therese


24 februari 2007 – Gävle
kl 20.00-21.30 i SVT1

A Little Bit Of Love – Andreas Johnson
I Remember Love – Sarah Dawn Finer
La musica – Verona
(Åh) När ni tar saken i egna händer – After Dark
Tror på dig – Caroline af Ugglas
Vi hade nåt – Emilè Azar
Vågar du, vågar jag – Sanna Nielsen


Listan är tagen från www.Gylleneskor.se Gå in där för mer information om tävlingen ;)

Kommentarer
Postat av: JOHANNA

hörrödudu, du har inte nämnt mej, så just nu ger jag dej en utskällning! hahah

2006-11-28 @ 15:37:06
Postat av: Marielle

Jag måste till Jönköping då, det planeras för det vettu och du vet nog varför jag vill. Johan ♥

2006-11-28 @ 17:23:49
Postat av: Jessica

mm vill också dit o heja på sötnosen!hihi

2006-11-28 @ 17:44:14
Postat av: JOHANNA

Buuhuu! ja kommer nog inte dit iår :(

2006-12-06 @ 11:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0