"Dagen-före-julafton-lista" blir min julklapp...

...För jag tycker det är kul att fylla i listor haha! Även fast listan inte har så mkt med julen att göra. Den här är lite längre och endel frågor kan ha funnits på den förra listan med men Whatever...
(:Den här har jag snott från Julia :)

PERSONLIGT
1. vad heter du? Jessica
2. vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? Madeleine, Denise.. hm ja, längre prinsessliknande namn brukar jag svara på den frågan.
3. vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Lina eller Tobias om jag blev en kille.
4. vilket stjärntecken är du? vädur 
5. vilken årgång är du? 91:a
6. vart bor du? öhm.. heh.. pinsamt de här... ehm .. örebro.
7. bott utomlands? Nä..
8. flyttat antal gånger? 1
9. vart skulle du vilja bo? i en liten lägenhet med fin utsikt, i centrala Sthlm eller Gbg
10. vilken skolklass? 9:an..
11. vad vill du bli när du blir äldre? Vuxen

UTSEENDE
1. hur lång är du? 162 cm
2. hur mycket väger du? ingen aning just nu.. vill inte veta heller.
3. hårfärg och frisyr? mörk brunt långt hår, lite uppklippt
4. ögonfärg? Hasselnötsbruna
5. mest nöjd med? Handleder, ansiksform, ögon, fötter..
6. minst nöjd med? det jag inte nämnde på förra frågan..
7. skostorlek? runt 38
8. glasögon? Nej
9. har du några piercingar/tatueringar? Hål i öronen

FAVORITER
1. filmer? Sagon om ringen kommer alltid ligga varmt om hjärtat, annars så var filmen jag såg nyligen, Hitch, ganska bra.
2. låtar? alla låtar med ordet " heaven" i
3. årstider? Sommar/vinter.
4. mat/dryck? Kyckling och pasta går alltid hem hos mig, dricker helst fanta eller nåt annat med apelsinsmak.
5. djur? Lejon, katter, hundar.. stora fiskar!
6. färg? Svart och rött
7. parfym? Hypnôse by lacome
8. tv-program? Musiktävlingar eller spännande deckarserier
9. ämne i skolan? Svenska, Engelska
10. sysselsättning? Resa och träffa trevliga människor

KLÄDER
1. vad använder du just nu för jacka? jag varierar men det blir mest min blåa Henry Lloyd kappa.
2. vad använder du just nu för skor? Dom som matchar jackan och kläderna.
3. favoritfärg på kläder? Svart eller brunt
4. favoritmaterial på kläder? Bomull antar jag..
5. vilka kläder skulle du vilja ha just nu? hmm.. om man menar Exakt nu så vill jag ha en flanellpyjamas att krypa ner i.
6. favoritaffärer? ZARAH, Collage, Gina tricot, och så nån mer som jag inte minns namnet på..
7. för ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? kan det bli 700-800 kanske...
8. favoritmärke? äh de är inte så noga..
9. vad har du för byxstorlek? Det glömmer jag alltid bort!!
10. vad har du för tröjstorlek? S eller 36

DITT RUM
1. stort, litet eller mitt emellan? Lagom
2. vilken färg på tapeterna? Blå
3. vilka färger går rummet i i övrigt? Vitt och blått
4. favoritmöbel i rummet och varför? Sängen, för den är så bra när man ska sova ;)
5. vad vill du ändra där inne? Måste få upp mer tavlor! Så jag kan fortfölja mitt lilla storstadstema jag har där ;)
6.Vad har du där inne av följande?
a) tv?
Ja
b) video/dvd? Ja
c) dator?
d) stereo? Ja!
e) telefon? Jo de händer alltför ofta att den bärbara hamnar där.. 
7. vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster? Grannhuset, deras uppfart och några äppelträd.
8. vad gör du oftast i ditt rum? lyssnar på musik och dansar på dagarna, tittar på film eller tv om kvällarna, sover på nätterna, svär på mornarna ;)
9. vem förutom du brukar sova i din säng? sängen är mitt teretoreum ( woah! heter de så?)
10. favoritpryl i rummet? Stereon

BLANDAT
1. vad heter din morfar? Har ingen längre
2. var har du i din:
a) jackficka just nu? Cykelnycklarna, lipgloss.
b) skolväska just nu? Kalender, penna, sudd, anteckningsblock, extranyckel, minispegel.
c) handväska eller liknande just nu? tågbiljetter, plånbok, mobil.
3. vad är du beroende av? Jeerk, musik, vänner m.m 
4. vilket land kommer du i från? Sverige
5. vilken sorts lipsyl använder du? houngssmak
6. vad tror du på? Tomten :D hah nä men jag tror inte på nåt särskilt.
7. vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? Min egen :)
8. vad köpte du senast? åh Tänk tänk tänk! nä de går inte..
9. har du nåt husdjur? Fiskar
10. vad bor du i? Lägenhet/hyreshus

GREJER
plånbok: I Jeans
tandborste: Röd o vit
smycken: På mig nu? Smi silverörhängen bara..
solglasögon: ja jag har ett par stycken.. Allt från stora kändis-brillor till små silvriga med eldflammor på ;)


 Vill bara avsluta med att önska alla en Riktigt God jul!


Kommentarer
Postat av: angelica

'6. vart bor du? öhm.. heh.. pinsamt de här... ehm .. örebro.'
vadå pinsamt? :p
jag bor ockcå i örebro :)
lala, okej.. kanske ovanligt att kommentera såhär gamla inlägg, men hittade bloggen nu & såg i kategorierna listor å dedär, roligt att läsa! ;D

2007-05-11 @ 21:52:21
Postat av: Jessica

Angelica: Haha ja de va ett gammalt inlägg du hittade:P Jo men de stämmer fortfarande att jag inte direkt är någon stolt örebroare, fast skulle inte svarat så på den frågan nu:P

2007-05-11 @ 22:06:30
URL: http://missdeardiary.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0